خانه دارشدن ۶۰۰ مددجوی زنجانی فاقد مسکن تا پایان امسال

رئیس کمیته امداد بر استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خانه‌دار کردن مددجویان فاقد مسکن تاکید کرد و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و استانداری زنجان، ۶۰۰ مددجوی زنجانی فاقد مسکن تا پایان امسال خانه‌دار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سیدپرویز فتاح در سفر به استان زنجان با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان زنجان دیدار کرد.

رئیس کمیته امداد در دیدار با فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان، با اعلام آمادگی کمیته امداد برای انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری زنجان با هدف ایجاد هم‌افزایی در ارائه خدمات به جامعه هدف در بخش مسکن، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، منابع لازم برای خانه‌دار شدن ۶۰۰ خانواده فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه خانه‌دار کردن همه مددجویان فاقد مسکن اولویت برنامه‌های این نهاد است، گفت: رویکرد کمیته امداد برای خانه‌دار کردن مددجویان فاقد مسکن، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور و مشارکت دولت و مردم است.

فتاح افزود: در صورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و استانداری زنجان، ۶۰۰ مددجوی زنجانی فاقد مسکن تا پایان امسال خانه‌دار می‌شوند.

در صورت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و استانداری زنجان، ۶۰۰ مددجوی زنجانی فاقد مسکن تا پایان امسال خانه‌دار می‌شوند

وی به جزئیات این تفاهم‌نامه پیشنهادی اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه، ۵۰ درصد منابع مورد نیاز برای تهیه مسکن مددجویان از طریق استانداری زنجان و ۵۰ درصد دیگر نیز از منابع داخلی کمیته امداد تأمین خواهد شد.

رئیس کمیته امداد همچنین با آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کرد.

وی در این جلسه با قدردانی از مشارکت خیران زنجانی در کمک به نیازمندان، گفت: میانگین مشارکت مردم استان زنجان در برنامه‌های کمیته امداد، بالاتر از متوسط کشوری است.

فتاح با اشاره به اینکه خیران زنجانی در کمک به ایتام رکورددار هستند، افزود: میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد در کشور ۲۲۰ هزار تومان است که این رقم در استان زنجان با ۴۸۱ هزار تومان یعنی بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد در کشور ۲۲۰ هزار تومان است که این رقم در استان زنجان با ۴۸۱ هزار تومان یعنی بیش از دو برابر میانگین کشوری است

فتاح ادامه داد: باوجود مشکلات و چالش‌های اقتصادی در کشور، افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد به ‌ویژه در طرح‌های اجرایی ماه رمضان نشان می‌دهد مردم از کار خیر بازنمانده‌اند و به این موضوع اهتمام دارند.

رئیس کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود به برداشته شدن صف‌های انتظار خدمت در سرفصل‌های مختلف کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با مشارکت مطلوب خیران، صف‌های انتظار در سرفصل وام کارگشایی و جهیزیه در حال حاضر به صفر رسیده است.

وی به افزایش خدمات این نهاد در حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و ادامه داد: به‌ منظور اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان سهم اعتبارات این استان در سال ۹۸ با سه برابر افزایش نسبت به سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص داده ‌شده است.

آیت‌الله خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور، به فعالیت مناسب این نهاد در حوزه گفتمان‌سازی فعالیت‌های خیرخواهانه اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های کمیته امداد نشان‌ دهنده فعالیت مناسب این نهاد در هدایت فرصت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه به سمت نیکوکاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008354

وب گردی

وب گردی