طراحی دستگاه مکانیزه‌سازی فعالیت‌های گلخانه‌ای در واحد علی آباد کتول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: در واحد علی آباد کتول دستگاهی طراحی شده است که برای مکانیزه سازی فعالیت‌های گلخانه ای به کار می رود.

سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح پایش و هدفمند کردن پایان نامه‌های دانشجویی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در دیدار با دانشگاهیان بر حلقه مفقوده میان تلاش های دانشگاه و مشکلات کشور تاکید داشته اند؛ هدف اصلی طرح پایش، ایجاد این حلقه مفقوده میان مراکز علمی و معضلات کشور است.

وی افزود: در طرح پایش تمامی اقدامات علمی و پژوهشی دانشگاه ها برای حل مشکلات کشور هدفمند خواهند شد. در این راستا به تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ماموریتی محول شده است که بر اساس مشکلات منطقه جغرافیایی هر واحد، پایان نامه های ارشد و دکتری هدفمند شود.

طاهری ادامه داد: متناسب با شرایط جغرافیایی استان گلستان که منطقه ای ساحلی محسوب می شود، ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان بر اساس طرح پایش، در حوزه مسائل و مشکلات دریایی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: واحد گرگان به طور ویژه در حوزه شیلات ماموریت خود را انجام خواهد داد؛ این واحد با کمک مجموعه های مرتبط با حوزه دریا و شیلات، جزو اولین واحدهایی بود که نظام موضوعات این حوزه را تدوین کرد و مورد تقدیر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی نیز قرار گرفت.

وی اذعان داشت: پس از وقوع سیل در استان گلستان، ماموریت دیگری تحت عنوان «آسیب شناسی سیل» در راستای طرح پایش به واحد گلستان محول شد؛ در آسیب شناسی سیل، مقدماتی که موجب جلوگیری از وقوع حوادثی مانند سیل می شد مورد بررسی قرار می گیرد.

طاهری با اشاره به اقدامات واحد گلستان در راستای توسعه شرکت های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت های دانش بنیان جزو برنامه های قطعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلستان است؛ به عنوان مثال در گلخانه شهرک شفا که از سال 95 تاسیس شده است، برخی فعالیت های علمی دانشجویان کارشناسی ارشد انجام می شود.

وی اضافه کرد: پژوهشگران واحد گرگان امروز به فناوری تولید بذر دست یافته اند که به تدریج به مرحله تجاری سازی خواهد رسید؛ برخی از تزهای دکتری دانشجویان نیز در گلخانه شفای فرهیختگان انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: در واحد علی آباد کتول دستگاهی طراحی شده است که برای مکانیزه سازی فعالیت های گلخانه ای به کار می رود؛ این دستگاه می تواند در تنظیم دمای گلخانه و دیگر مسائل مرتبط با آن کمک کند. نمونه خارجی این دستگاه با هزینه بالایی وارد کشور می‌شد؛ اما نمونه داخلی آن امکانات بهتر و قیمت مناسب تری را دارد.

طاهری در پایان تاکید کرد: متناسب با شرایط واحدهای مختلف استان گلستان، به سمتی پیش می رویم که فعالیت های دانش بنیان را در تمامی واحدهای دانشگاهی استان توسعه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008356

وب گردی

وب گردی