محموله ۶۰ تنی دارو برای حج ۹۸بارگیری شد/ ارسال داروها از ۲۹ خرداد به عربستان

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: محموله ۶۰ تنی داروی مورد نیاز حج شامل ۴۰۰ قلم دارو برای ارائه خدمات درمانی لازم به زائران حج تمتع ۹۸ بارگیری شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد تقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر امروز در مراسم بارگیری داروها در سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: این محموله ۶۰ تنی در قالب ۱۲۰ پالت بسته بندی، بارگیری شده و برای ارسال به عربستان آماده است.

وی با بیان اینکه کشور سعودی از ۲۹ خرداد (۱۵ شوال) اجازه ارسال داروها را داده است گفت: بر این اساس ۴۰۰ قلم دارو و همچنین تعدادی تجهیزات پزشکی لازم با توجه به نیاز زائران در سال‌های قبل و بیماری‌های مبتلابه آنها تامین شده و برای مراکز درمانی هلال احمر در عربستان ارسال خواهد شد.

حلی ساز با بیان اینکه زائران بیمار برای بردن داروهای تخصصی خود با توجه به شرایط ذکر شده از جمله همراه داشتن نسخه منعی ندارند، عنوان کرد: داروهای ممنوعه که به نوعی مخدر محسوب شده و حاوی کدئین و مورفین است اجازه ورود به عربستان ندارد؛ لذا زائران باید نهایت دقت را داشته باشند و از همراه داشتن این داروها پرهیز کنند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه تمام داروهای مورد نیاز زائران برای تجهیز مراکز درمانی هلال احمر در عربستان تامین و ارسال شده است، گفت: چنانچه نیاز به تامین برخی داروهای خاص باشد هماهنگی لازم انجام شده تا در عربستان این داروها تامین شود.

وی افزود: مکاتبات لازم با دولت سعودی انجام و لیست داروها اعلام شده است که پس از ارسال (پس از ۱۵ شوال) در فرودگاه جده ترخیص خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008368

وب گردی

وب گردی