آغاز ساخت قطعات هوایی استاندارد

یکی از نیازهای مهمی که در صنعت هوایی وجود دارد، تولید و تامین قطعات مورد نیاز این صنعت است. قطعاتی حیاتی که رونق صنعت هوایی را در پی دارد. قیمت بالای این قطعات و تحریم های اخیر باعث شده است که ایران برای تامین این قطعات، به دنبال استفاده از توانمندی متخصصان داخلی باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با هدف تامین نیازهای صنعت هوایی در کشور، اقدام به ایجاد مدل تولید قطعات هوایی استاندارد در راستای نیازهای هوایی و بالگردی با مشارکت صنعت و خطوط هوایی کرده است.

یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح، شناسایی قطعات موردنیاز در صنعت هوانوردی و فرصت ساخت آن در ایران است. برای اجرایی شدن این طرح ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توانمندی شرکت های دانش بنیان و جوانان و ایده های آنها استفاده خواهد کرد.

صنعت حمل و نقل هوا‌یی از اهمیت بالایی برخوردار است. ایران هم چهارمین تربیت‌کننده نیروی مهندس در جهان است که تعداد بالایی از این جوانان، متخصصانی در حوزه هوایی و هوانوردی هستند، جوانانی که می‌توانند رونقی قابل توجه به صنعت هوایی و هوانوردی کشور دهند.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف استفاده از این توانمندی ها و تخصص های موجود و توسعه صنعت هوایی و هوانوردی در کشور که یک صنعت پرکاربرد و تحریمی است، اقدام به طراحی مدل تولید قطعات هوایی استاندارد کرده است.

با اجرای چنین برنامه هایی هم رشد گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور محقق می شود و هم رتبه ایران در زمینه صنعت هوایی رشد بالایی خواهد داشت.

از دیگر مزایای اجرای این طرح در کشور، اشتغا‌ل‌زایی و رونق کسب و کار برای جوانان است، جوانانی که با کسب مهارت و دانش در کشور، توانایی یافتن شغل و امکان ورود به بازار را ندارند. اجرای چنین طرح هایی می‌تواند زمینه اشتغال این افراد را فراهم کند.

کد خبر: 1008378

وب گردی

وب گردی