نسخه مسابقه ای ابرخودروی جدید معرفی شد

از خودروی مسابقه ای «استون مارتین والکری» در سال 2021 و در پیست مسابقه ای «لِ مان» فرانسه رونمایی خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خودروی انگلیسی «استون مارتین والکری»، می تواند چالشی بزرگ پیش روی رقبای همرده خود قرار دهد. طراحی جسورانه و آیرودینامیک، موتور قدرتمند و سواری اسپرت این خودرو تمامی انتظارات هواداران خودرو های سریع و مسابقه ای را برآورده خواهد ساخت. قرار است اولین حضور رسمی این خودرو به عنوان یه ابرخودروی مسابقه ای را در اوایل سال 2021 و در معروف ترین پیست مسابقه ای جهان یعنی «لِ مان» فرانسه شاهد باشیم.

والکری خودروی هیبریدی است که از دو موتور مجزا بهره می برد؛ یک موتور بنزینی 12 سیلندر با حجم 6.5 لیتر که می تواند 750 اسب بخار قدرت تولید کند و یک موتور الکتریکی با قدرت 270 اسب بخار؛ یعنی بالاتر از 1000 اسب بخار قدرت!

لازم به ذکر است از نسخه جاده ای این خودرو که مجوز تردد شهری را کسب کرده است در نمایشگاه موتور شو ژنو در اوایل سال 2017 میلادی رونمایی شده و تعداد 150 دستگاه از آن با قیمت 3.2 میلیون دلار آمریکا فروش رفته اند.

لازم به ذکر است به گفته مسئولین این کمپانی انگلیسی، با 1020 اسب بخار شما به هیچ رادیویی نیاز نخواهید داشت پس این خودرو مجهز به هیچ گونه سیستم صوتی نیست!

از رقبای اصلی این خودرو می توان به «کوئنیگزگ جسکو» و «مرسدس بنز آ ام گ پراجکت وان» اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008401

وب گردی

وب گردی