افزایش درآمد کشاورزان و کاهش فقر از اهداف نوآوری در کشاورزی است

معاون ترویج و آموزش کشاورزی گفت: افزایش درآمد کشاورزان و کاهش فقر، بهبود مواد غذایی، خودکفایی در غذا و منابع غذایی از اهداف نوآوری در کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبر مویدی در کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری که امروز در وزارت علوم برگزار شد گفت: از اهداف این کارگاه ترویج علم و فناوری است. یکی از زیر شاخه‌های علم و فناوری حوزه کشاورزی است.

معاون ترویج و آموزش کشاورزی در کشور درباره اهداف اصلی کشاورزی اضافه کرد: افزایش درآمد کشاورزان و کاهش فقر، بهبود مواد غذایی، خودکفایی در غذا و منابع غذایی از اهداف نوآوری در کشاورزی است.

وی با تاکید بر اهمیت کشاورزی دانش‌بنیان گفت: پژوهش فناوری، ثبت ذخایر ژن، ایجاد بانک گیاهان و بذر و... از جمله کارهایی است که در بخش کشاورزی دانش بنیان صورت گرفته است.

مویدی تصریح کرد: نظام نوین ترویح نوآوری در کشاورزی باعث تحول در کشاورزی کشور شده است.

این مسئول ابراز کرد: برای اجرایی کردن این طرح ۱۴۰۰ مرکز خدمات کشاورزی در سراسر کشور را نوسازی و به سیستم‌های نوین علمی در جهان مجهز کردیم.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی در این امر و برای پیاده‌سازی این نظام بسیار همکاری کرد و وسایل کمک آموزشی در اختیار این مراکز قرار داد.

مویدی عنوان کرد: کشاورزان از طریق سامانه وزارت کشاورزی می‌توانند اطلاعات خود را در سامانه بارگذاری کنند و شهرستان‌ها در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند و در پیشبرد علم و دانش سهیم شوند.

معاون ترویج و آموزش کشاورزی گفت: کشاورزی در کشور نیاز داشت با علم آشنا شود و از حالت سنتی گذر و علم دانش‌بنیان به آنان آموزش داده شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴۰۰ اثر علمی در سامانه جهاد کشاورزی ثبت شده است و کشاورزان در کشور و دنیا می‌توانند به صورت آنلاین از این آثار علمی استفاده کنند‌.

مویدی درباره آموزش کشاورزان بیان کرد: از هر مرکز کشاورزی در هر دهستان یک نفر به مدت دو ماه تحت دوره فشرده علمی قرار گرفت تا بتواند علم خود را به سایر کشاورزان انتقال دهد.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته دستاوردهای ما در حوزه محصولات باغی بسیار چشم‌گیر است و این مدیون اهداف علمی که در جهاد کشاورزی پیاده‌سازی شده است و تعییر نگرش خوبی در این مراکز شکل گرفته که خروجی آن تربیت و پرورش نیروی انسانی در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008426

وب گردی

وب گردی