هدفمند کردن آموزش کشاورزی، مهم‌‌ترین راهبرد معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد است

سرپرست جدید معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد گفت: دانشجویان کشاورزی باید از همان ابتدا که وارد دانشگاه می‌‌‌شوند با مزرعه و زمین کشاورزی آشنا شوند تا بعد از فارغ‌‌التحصیلی، مهارت‌‌های لازم در این زمینه را کسب کرده باشند.

جواد علمایی سرپرست جدید معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهم‌‌ترین برنامه‌‌‌های این معاونت در توسعه و توجه به علوم کشاورزی گفت: هدف اصلی دانشگاه آزاد، ایجاد تحول در علوم مختلفی چون مهندسی و کشاورزی، علوم‌‌‌‌پایه، علوم انسانی و هنر است. در این ساختار جدید، توجه به این علوم به صورت ماموریت‌گرایی تعریف شده و به دنبال آن هستیم تا یک استاندار‌‌سازی مطلوب در توسعه علوم کشاورزی ایجاد کنیم. درصددیم، با توجه به تاکید دکتر طهرانچی به جایی برسیم که تا سال 1404، انتخاب اول دانشجویان در رشته‌های مختلف، دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

وی افزود: در حال حاضر، شورای تحول در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد را تشکیل دادیم و در حال برنامه‌‌ریزی در حوزه‌‌های مختلفی هستیم تا با تشکیل کمیته‌‌های اصلی از کمک متخصصان در کل کشور استفاده کنیم. به این ترتیب، همه رشته‌ها و پایان‌‌نامه‌‌هایی که در حوزه کشاورزی ارائه می‌‌شود در راستای رسیدن دانشگاه آزاد به جایگاه برتر آموزش عالی در کشور خواهد بود.

سرپرست جدید معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد در ادامه درباره ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه‌‌ها و همگام‌‌سازی با روش‌‌‌های نوین تدریس در دنیا، یادآور شد: دنیا به سمت تغییر در رشته‌هایی که سال‌‌ها به صورت ثابت در تمامی کشورها تدریس شده در حرکت است. یکی از این دگرگونی‌‌ها، ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌ای بوده و ماموریت اداره کل آموزش و گسترش، تشریح رشته‌‌های میان رشته‌ای توسط واحدهای دانشگاهی است. بدون شک رسیدگی به جذب و دریافت مجوز در حوزه میان رشته‌‌ای جز اولویت‌‌های ما محسوب می‌‌شود. اگر این رشته‌ها مصوب وزارت علوم باشد به سرعت برای تصویب آن اقدام خواهد شد و اگر مصوب نباشد برای تصویب آن در شورای گسترش وزارت علوم اقدام می‌کنیم.

علمایی درباره برندسازی دانشگاه آزاد در صنعت کشاورزی تاکید کرد: هدفمند کردن آموزش کشاورزی مهم‌‌ترین هدف و راهبرد معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد است. دانشجویان کشاورزی باید از همان ابتدا که وارد دانشگاه می‌‌‌شوند با مزرعه و زمین کشاورزی آشنا شوند و دوره‌‌های آموزشی عملی مرتبط برگزار شده تا وقتی که دانشجو فارغ‌‌‌التحصیل می‌شود، کشاورزی را بشناسد نه اینکه تنها یکسری محفوظات نسبت به کشاورزی داشته باشد.

وی متذکر شد: در حال حاضر، برنامه‌‌‌‌ای با وزارت جهادکشاورزی داریم تا بتوانیم زمین‌های قابل کشت را در اختیار دانشجویان قرار دهیم و در حال آماده‌‌‌سازی طرح‌‌‌هایی هستیم که متناسب با این طرح‌‌‌‌ها؛ دانشجویان انتخاب شده و در زمین‌‌‌های کشاورزی مشغول به کار شوند. در نهایت با تعاونی‌‌های روستایی که ایجاد خواهیم کرد، می‌توانیم نوید دهیم که علم کشاورزی در دانشگاه آزاد اوج گرفته و از جمله رشته‌‌هایی باشد که بیشترین جذب تعداد دانشجو را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008440

وب گردی

وب گردی