انتظار مردم از علم بهبود وضع رفاه و رفع فقر است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: انتظار مردم از علم بهبود وضع رفاه و رفع فقر و عقب‌ماندگی‌ست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جعفر توفیقی در کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری که امروز در وزارت علوم برگزار شد، بیان کرد: ماموریت اصلی پژوهشگاه صنعت نفت توسعه فناوری مورد نیاز برای صنعت نفت و گاز کشور است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: علم مخاطبان زیادی دارد و طبیعتاً هر کدام از مخاطبان از منظر خاصی به علم نگاه می‌کنند و انتظارات متنوعی دارند. انتظار مردم از علم بهبود وضع رفاه و رفع فقر و عقب‌ماندگی است.

توفیقی با بیان اینکه هیچ کس از دانستن علم مبرا نیست، گفت: علم به توسعه پایدار هر کشوری کمک می‌کند و رابطه مستقیم بین توسعه علم و توسعه در تمامی عرصه‌های پیشرفت کشور وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت عنوان کرد: علم زمانی می‌تواند خدمت‌رسان باشد که بتواند راه‌حلی برای برون‌رفت از مشکلات ارائه دهد.

وی اضافه کرد: کشورهایی موفق هستند که در کنار تولید علم بتوانند علم را به فناوری تبدیل کنند و فناوری را در خدمت حل مشکلات قرار دهند.

توفیقی با تاکید بر وجود زیرساخت‌ها در کشور، گفت: فناوری زمانی مشکل‌گشاست که به مرحله تجاری‌سازی برسد. پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تولید فناوری بسیار اثرگذار است. نتایج علمی به فناوری تبدیل می‌شود؛ زیرا باید قراردادهای صنعتی انجام دهد و مشکلات صنعت نفت و گاز را حل کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: زمانی مردم صنعت و مدیران، آثار و نتایج فعالیت‌های علمی را لمس می‌کنند که بهبود مشکلات توسط علم را شاهد باشند و اثربخشی آن مشهود باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008443

وب گردی

وب گردی