سازمان آیسسکو دستاوردها و نوآوری‌های جدید را به کشورهای عضو ارائه می‌کند

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان آیسسکو موظف است دستاوردها و نوآوری‌های جدید را به کشور عضو ارائه کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا کریمی در کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: سازمان آیسسکو در پادشاهی مغرب تاسیس شد و در حوزه آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۴ کشور اسلامی از ۵۷ کشور عضو سازمان هستند. توصیه‌ها و تصمیمات این سازمان از بطن کنفرانس‌ها گرفته شده و به طرح تبدیل می‌شود و بر اساس آن برنامه‌های کوتاه‌مدت تدوین خواهد شد.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش مدیریت علم و تکنولوژی این سازمان شامل مهندسی تکنولوژی و انتقال دانش است و در مدیریت علوم اجتماعی امور زنان کودکان، علوم انسانی، علوم اجتماعی و... پیگیری می‌شود. بخش مدیریت آموزش شامل آموزش اسلامی، سواد آموزی و آموزش بزرگسالان، نظام‌های آموزشی و آموزش عالی است.

وی افزود: سازمان آیسسکو برنامه میان مدت ۹ ساله را پیگیری می‌کند. اولویت‌های آن در سازمان آیتم‌هایی است که شامل تسهیل‌ انتقال به اقتصاد دانش‌بنیان، ظرفیت‌سازی برای علوم، تکنولوژی و نوآوری، مورد توجه قراردادن علوم اخلاقی در حوزه (sti) می‌شود.

کریمی افزود: سازمان موظف است دستاوردها و نوآوری‌های جدید را به کشور عضو ارائه کند. تا پایان سال ۲۰۱۷، بیش از 3 هزار بورسیه به کشورهای اسلامی پرداخت شده است‌.

وی بیان کرد: ایجاد کرسی‌ها و مراکز تحصیلی در حوزه‌های مختلف مانند نانو و ... از جمله اقدامات آیسسکو است. ما در ایران کارگروه بخش آموزش، علوم و فرهنگ را داریم، همچنین هفت کمیته تخصصی در سازمان وجود دارد که موضوعات مختلفی از جمله فرهنگ، آموزش و پرورش و... را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008451

وب گردی

وب گردی