درس آشنایی با قرآن کریم در دانشگاه آزاد بازنگری می شود

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از بازنگری درس آشنایی با قران کریم خبر داد وگفت: به منظور تقویت آموزش و بروز رسانی این درس، کتاب فعلی در حال بازنگری است .

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد مشهد، عبدالمجید طالب تاش در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی اعضای هیات گزینش مدرسین درس آشنایی با قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هدف این نشست را هم‌فکری و تبادل نظر در خصوص شاخص‌های ارزیابی به منظور یکسان کردن معیارهای اعطای مجوز به مدرسان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی سخنرانان این نشست در خصوص تازه‌ترین دستاوردهای آموزش قرآن کریم مطالبی را ارائه می کنند، گفت: حدود ۹۰ نفر از اعضای هیأت‌های گزینش مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم که مسؤولیت مصاحبه با متقاضیان تدریس درس آشنایی با قرآن کریم را در بیست و شش استان کشور بر عهده دارند در این کارگاه شرکت کرده‌اند که در ۲۴ ساعت کارگاهی و طی سه روز این جلسات برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت: در این نشست از سخنرانی علمی استادان علوم قرآن و حدیث همچون دکتر رضایی اصفهانی، دکتر لسانی فشارکی و دکتر خامه گر؛ همچنین از سخنرانی علمی اساتید رشته قرائت قرآن آقایان دکتر دغاغله، دکتر ستوده نیا و دکتر لطفی نیا استفاده خواهیم کرد.

طالب‌تاش یادآوری کرد: شرکت کنندگان طی سه جلسه سلسله بحث هایی پیرامون شاخص های ارزیابی مدرّسان، نحوه مصاحبه از مدرّسان، چگونگی فرایند صدور مجوز تدریس صورت خواهد گرفت و شرکت کنندگان دیدگاه های خود را در این زمینه بیان خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین جلسه پرسش و پاسخی با حضور مدیران پژوهشکده در رابطه با روند درخواست متقاضیان تدریس، مصاحبه از متقاضیان، صدور مجوز تدریس و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد برگزار شده و راهکارهایی حلّ این مشکلات بحث و تبادل نظر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت بر اهمیت این درس در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است که با هدف اهمیت دادن به آموزش قرآن کریم در دانشگاه هر یک از دانشجویان مقطع کارشناسی یک واحد درس آشنایی با قرآن کریم را در دو ساعت درسی می گذرانند که در زمینه روخوانی و روانخوانی قرائت قرآن و مفاهیم قرآنی آموزش می بینند.

طالب تاش اضافه کرد: این رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی پیوسته مورد توجّه و تکریم سایر مراکز آموزش عالی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها قرار داشته است.

وی با تأکید بر این مطلب که در هر نیمسال تحصیلی بیش از یک هزار کلاس درس آشنایی با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی منعقد می شود گفت: به منظور تقویت آموزش و بروز رسانی این درس، کتاب فعلی در حال بازنگری است که همکاران معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد تبریز مسؤولیت بازنگری کتاب را بر عهده گرفته اند و انشاءالله تا آغاز سال تحصیلی جدید شاهد تغییر کتاب درسی خواهیم بود.

نخستین کارگاه هم‌اندیشی هیأت‌های گزینش مدرسان درس آشنایی با قرآن کریم دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۷ تا ۲۹ خرداد ماه در واحد مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008460

وب گردی

وب گردی