مشکل زائران  اربعین در مرز مهران/کرایه  اتوبوس ۶۰ هزار تومان یا  ۲۵۰ هزار تومان

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه که موکب داران تعهد کرده اند که هم در مسیر رفت و هم برگشت به زوار خدمات بدهند گفت: با توجه به اینکه استقبال مردم در مرز مهران بیشتر است خیلی از موکب‌ها در مسیر رفت زوار مواد غذایی خود را تمام می‌کنند و در برگشت توانایی خدمات رسانی به زوار را ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جواد نوری معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام درباره بیشترین مشکلاتی که در عتبات عالیات و در خدمات رسانی به زوار پیش می‌آید گفت: نزدیک به ۷۰ درصد زوار از مهران وارد کشور می شوند بنابراین باید تدبیری اندیشیده شود تا موکب دارانی که توان ارائه خدمت در برگشت زوار را ندارند اعلام کنند تا در پذیرایی با مشکل مواجه نشویم.

نوری در ادامه بیان کرد: عدم نظارت بر حمل و نقل برگشت زوار مشکل دیگر این است که با توجه به این که همه در یک زمان مشخص باید برگردند گاهی رانندگان مبالغی تا ۲۵۰ هزار تومان از زوار می گیرند در حالی که مبلغ کرایه برگشت ۶۰ هزار تومان است و باید نظارت خوبی بر این امر انجام شود و کمیته حمل و نقل و کمیته‌های امنیتی باید این امور را کنترل کنند.

وی در ادامه گفت: برخی زوار، چون فکر می کنند همه چیز مجانی است با هزینه بالای برگشت رو به رو می شوند و وقتی زائر برای برگشت پول نداشته باشد عزت اش زیر سوال می رود.

تمهیدات لازم برای زواری که پول برگشت ندارند

وی در ادامه درباره زواری که برای برگشت با مشکل نداشتن بودجه رو به رو می‌شوند گفت: بسیاری از زواری که پول خود را گم می کنند و یا به هر دلیل برای برگشت مشکل دارند قرارگاهی مردمی در باب القبله در نظر گرفته شده و آن‌ها را با عزت برمی گردانیم و هزینه را تامین می کنیم. به بخشی دیگر از زوارهم سفارت هزینه می‌دهد و آن‌ها را برمی گرداند و اگر سفارت بودجه لازم را نداشته باشد خود قرارگاه مردمی آن‌ها را به کشور باز می‌گرداند.

وی در ادامه تاکید کرد: این هزینه برای رسیدن آن‌ها به مرز مهران است و هزینه از مهران تا شهر خودشان بر عهده خودشان است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1008492

وب گردی

وب گردی