قرارگاه جهادی واحد بروجرد دائمی می شود/ رضایت 95 درصدی مردم پلدختر از اقدامات جهادی دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: اردوگاه جهادی واحد بروجرد به صورت دائمی فعالیت خواهد داشت تا در صورت وقوع بلایای طبیعی در تمامی نقاط کشور، به سرعت وارد عمل شود.

داریوش جاوید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات اخیر این واحد در مناطق سیل‌زده استان لرستان اظهار کرد: با دستور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، موضوعات مرتبط با بهداشت و درمان در مناطق سیل زده استان لرستان، به واحد بروجرد واگذار شد.

وی افزود: واحد بروجرد در دو بخش Aو B کار خود را در مناطق سیل زده آغاز کرد؛ بخش A بحث درمان بود که در دو شاخه پزشکی عمومی و تخصصی و دندان‌پزشکی فعالیت داشت و با استقرار دو کانکس در منطقه پلدختر، روزانه 300 تا 400 بیمار به صورت شبانه‌روزی ویزیت می شدند.

جاوید ادامه داد: همچنین مجهزترین اتوبوس دندان‌پزشکی در آن منطقه مستقر شد که روزانه 70 تا 80 نفر در آن ویزیت می شدند؛ طبق صحبت هایی که با رئیس شبکه بهداشت شهرستان پلدختر انجام دادیم، رضایت مردم از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در طول این مدت بالای 95 درصد بوده است.

وی با اشاره به بخش B اقدامات واحد بروجرد تصریح کرد: واحد بروجرد در این بخش با کمک استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، در حوزه روانشناسی و مشاوره وارد عمل شد؛ تیم های روانشناسی که به منطقه اعزام شده بودند، به توزیع اسباب بازی میان کودکان و مشاوره به گروه های مختلف سنی پرداختند. تعدادی از افرادی که نیاز به درمان بیشتر داشتند با هماهنگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهران به بیمارستان بوعلی معرفی شدند.

رئیس واحد بروجرد اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی کار را در مناطق سیل زده رها نکرد و همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهد؛ هفته گذشته نامه ای را به رئیس واحد علوم پزشکی تهران ارسال کردم که با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان پلدختر، اشخاصی که نیاز به درمان بیشتر داشتند با ایاب و ذهاب رایگان به بیمارستان های تهران منتقل شوند. تاکنون حدود 10 نفر برای انتقال معرفی شده‌اند.

جاوید خاطرنشان کرد: در صورت موافقت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، قرار است همایشی را به منظور تقدیر و تشکر از کسانی که در مناطق سیل زده کشور فعالیت داشتند برگزار کنیم. این همایش به احتمال زیاد در تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به صورت دائمی خواهد بود، گفت: اردوگاه جهادی واحد بروجرد به صورت دائمی فعالیت خواهد داشت تا در صورت وقوع بلایای طبیعی در تمامی نقاط کشور، به سرعت وارد عمل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008505

وب گردی

وب گردی