ایجاد رشته‌‌‌های میان رشته‌‌ای، منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد خواهد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: ایجاد رشته‌‌های جدید با عنوان میان رشته‌‌ای منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلاتی متبحر؛ با مهارت‌‌های بی‌شمار خواهد شد که بعد از فارغ‌التحصیلی از شانس بیشتری برای اشتغال برخوردارند. 

احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد تغییر در الگوهای سنتی تدریس و همگام‌‌سازی با واحدهای دانشگاه آزاد اصفهان گفت: با توجه به تحولاتی که در سراسر دنیا در جهت ارائه روش‌‌های نوین تدریس و رشته‌‌های جدید رخ داده همچنین تاکیداتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم؛ مبنی بر اهمیت و توجه به پژوهش و اقتصاد دانش‌‌‌بنیان داشتند باید به سمت تغییر روش‌‌‌‌های آموزش محور به پژوهش محور حرکت کنیم تا همگام با دیگر دانشگاه‌‌های دنیا با علوم روز و متداول جهان برای کسب ثروت از طریق دانش همراه شویم.

وی درباره ایجاد رشته‌های میان رشته‌‌ای در دانشگاه آزاد اصفهان افزود: با توجه به نیاز ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای و قابلیتی که در دانشگاه آزاد اصفهان وجود دارد فعالیت در این زمینه را آغاز کردیم. درصددیم تا در رشته‌‌های مختلف از جمله حقوق و پزشکی؛ رشته‌‌های میان رشته‌‌‌ای مثل گیاه پزشکی ایجاد کنیم. بدون شک، ایجاد رشته‌‌های جدید با عنوان میان رشته‌‌ای منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلاتی متبحر؛ با مهارت‌‌های بی‌شمار خواهد شد که بعد از فارغ‌التحصیلی از شانس بیشتری برای اشتغال برخوردارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه درباره چگونگی تحقق شعار 1404 و رسیدن دانشگاه آزاد به جایگاه نخست آموزش عالی کشور خاطرنشان کرد: بدون شک، دانشگاه آزاد نقش غیر‌قابل انکاری در توسعه عدالت اجتماعی در کشور داشته و با گستردگی در دورترین و محروم‌‌‌ترین نقاط ایران؛ بیشترین سهم اثرگذاری اجتماعی مراکز آموزش عالی در کشور را از آن خود کرده است.

آذین یادآور شد: ایجاد مدارس سما متصل به دانشگاه که دستاوردی مهم برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود؛ بهترین بستر برای پرورش آینده‌‌‌‌‌سازان ایران از بدو ورود به مدرسه و سپس جذب این افراد به دانشگاه آزاد خواهد بود. این امر، اتفاقی بی‌‌نظیر در آموزش عالی کشور محسوب می‌‌شود که پرچمدار آن دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تاکید کرد: ایجاد معاونت علوم‌‌انسانی و توجه به این امر که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا؛ منشا تحول و توسعه شده و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده از دیگر تحولات موثر در دانشگاه آزاد است. بدون تردید، با توجه به تغییرات گسترده‌‌ای که در دوسال اخیر در دانشگاه آزاد رخ داده؛ این دانشگاه با افزایش سطح آموزش و توجه به بحث پژوهش‌های کاربردی و تربیت فارغ‌‌التحصیلانی کارآفرین تا سال 1404، تبدیل به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008514

وب گردی

وب گردی