مشکلی برای تأمین قطعات در پالایشگاه اول پارس جنوبی نداریم

پالایشگاه اول پارس جنوبی در حال حاضر با اتکا به نیروهای متخصص خود و توان شرکت های داخلی با تأمین به موقع قطعات مورد نیاز در حال تولید حداکثری است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،اکبر غلامی رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول گفت: بیشتر چالش در بحث کمیته کالاست که اقلام مورد نیاز پالایشگاه به موقع بدست ما برسد. در همین راستا فعالیت ها را به صورت تخصصی در این کمیته پیگیری و برای تأمین اقلام بیشتر از منابع داخل کشور استفاده می کنیم تا بتوانیم زمان، کیفیت و ایمنی کارها را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که داشتن نیرو های متخصص برای پالایشگاه از لحاظ ایمنی، هزینه، کیفیت کار و کمیت مقرون بصرفه است و باعث می شود کارها بهتر انجام شود، افزود: تمام فعالیت های تعمیرات اساسی توسط پیمانکار تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه یکم انجام می شود.

اکبر غلامی گفت: در تعمیرات اساسی امسال عمده فعالیت ها مربوط به برج های احیا آمین، برج جذب آمین، مبدل های آمین و در واقع پکیج آمین است که در صورت نیاز کاملاً تعمیر و بازسازی می شوند.

وی افزود: پکیج پلایکول، برج‌های مرکاپتان زدایی، در بخش تجهیزات دوار کمپرسورهای هیبریدی پروپان که تعمیرات اساسی دوره ای آن ها باید انجام شود و برای پالایشگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است، نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس تعمیرات اساسی پالایشگاه اول یادآور شد: تعمیرات اساسی این کمپرسورها بعد از 5 سال انجام می شود که از اهمیت بسزایی برخوردار است و یکی از افتخارات پالایشگاه انجام تعمیرات اساسی کمپرسورهای پالایشگاه توسط نیروهای داخلی است.

وی در این باره تأکید کرد: در برنامه تعمیراتی امسال از هیچ کدام از سازندگان تجهیزات کمک نخواهیم گرفت و علیرغم همه تحریم هایی که در این زمینه وجود دارد ما هیچ مشکلی برای تعمیر کمپروسورها نداریم.

وی تصریح کرد: تعمیرات برج های آمین که به صورت دوره ای باید انجام شوند نیز در دستور کار است که با توجه به مدیریت انجام شده در کمیته کالا بیش از 90 درصد قطعات لازم دراین بخش را از منابع داخلی تامین می کنیم.

رئیس تعمیرات اساسی با بیان اینکه تحریم ها هیچ مشکلی برای پالایشگاه ایجاد نکرده است، گفت: تعمیرات واحد SRU یا استحصال گوگرد که یکی از واحد های حافظ محیط زیست است نیز در دستور کار قرار دارد که بخش های کاتالیست ها و تجهیزاتش بطور کامل اورهال شده و تعویض و تعمیر تمام ظروف، مبدل ها و همچنین کمپرسورها در این بازه زمانی انجام می شود.

وی با اشاره به تحریم ها گفت: در طول 15 سالی که در بخش تعمیرات پارس جنوبی در حال فعالیت هستم به ندرت به قطعه ای برخوردم که به دلیل تحریم در تولید حداکثری پالایشگاه تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: نیروهای مجتمع گاز پارس جنوبی از طریق مهندسی معکوس توانسته اند قطعات را تولید، تعمیر و جایگزین کنند

اکبر غلامی با اشاره به بومی سازی محصولات افزود: در این راستا شرکت های داخلی را شناسایی کردیم و از توانمندی های آنها را برای برطرف شدن نیاز خودمان استفاده می کنیم و هیچ مشکلی برای تأمین قطعات نداریم.

وی یادآور شد: تعمیرات اساسی تاثیر بسزایی در سازگاری با محیط زیست دارد به عنوان مثال واحد گوگرد که انتشار so2 از آنجا نشات می گیرد بعد از تعمیرات اساسی نو می شود و با شرایط بهتری در سرویس کار می کند.

اکبر غلامی گفت: باید به سمتی برویم که تعمیرات را کم و از دارایی های فیزیکی بنحو احسنت استفاده کنیم و از تجهیزات به گونه ای نگهداری کنیم که بتوانیم حداکثراستفاده را از آن ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008519

وب گردی

وب گردی