اولین نشست هم اندیشی مربیان پرورشی مدارس سما تهران برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی مربیان پرورشی مدارس سما تهران صبح امروز با حضور حجت السلام و المسلمین وحید معتمدی معاون فرهنگی و تربیتی و شیخی معاون آموزشی و مهارتی سما تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سما، دکتر شیخی معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما ضمن قدردانی از همکاران پر تلاش خود در مدارس تهران، شرایط موجود جامعه امروز را شرایط ویژه ای عنوان کرد که مربیان تربیتی می بایست با حساسیت بیشتری عمل نمایند.
وی مربیان تربیتی مدارس را نیازمند داشتن تخصص های چند جانبه دانست و گفت: «اگر مربیان به مسائل تربیتی روز مسلط نباشند، امروز در تعامل با دانش آموزان دچار مشکل خواهند شد.»تاکید به مطالعه عمیق و تفکر در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، توصیه مهم دکتر شیخی به همکاران خود بود.
ارتباط موثر با والدین دانش آموزان، تسلط و شناخت کافی مشکلات دانش آموزی و تسلط به علوم و تکنولوژی های روز توسط مربیان از دیگر نکاتی بود که ایشان در این جلسه به آن اشاره کرد.




سپس حجت السلام و المسلمین وحید معتمدی معاون فرهنگی و تربیتی با اشاره به کرامات فراوان حضرت عبدالعظیم حسنی، علم و دانش، مبارزه با ظلم و ولایت مداری را از ویژگی های برتر شخصیتی ایشان برشمردند.
معاون فرهنگی و تربیتی سما گفت:«ولایت مداری، معنویت مداری و اجرای سند تحول بنیادین در مدارس سما، رویکردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی و سما است.»

وی مردم را دارای فطرت و نهاد پاک دانست که در انتخاب مدارس برای فرزندانشان به سوی مراکزی خواهند آمد که تحت تعالیم دینی و اسلامی قرار دارند.
دوگانه تعلیم و تربیت موضوع دیگری بود که حجت السلام و المسلمین معتمدی به آن پرداخت و گفت:« این دوگانه، مشکلی است که از گذشته بوده و امروزه بدین باور رسیده اند که انسانها باید تربیت شوند و تعلیم شاخه ای از تربیت است. در همین راستا نیز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نام وزارت تربیت به جای وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده است.»
وی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت:« مدرسه صالح، حیات طیبه و ... از کلمات کلیدی این سند می باشد. شش ساحت در این سند در نظر گرفته شده است که درهم تنیده اند و مجزا و تفکیک شده نمی باشند. در این سند، انسان یک موجود بهم پیوسته درنظر گرفته شده است تا با کمک این شش ساحت، به صورت یکپارچه رشد نماید.»



معاون فرهنگی و تربیتی سما با تاکید به نقش و جایگاه ویژه مربیان تربیتی، گفت:« هر مربی خود یک متربی است؛ اگر همه ما احساس کنیم که خودمان نیز باید تربیت شویم و رشد نماییم، آنگاه می توانیم دانش آموزان رشد یافته ای نیز تربیت نماییم.»
حجت السلام و المسلمین وحید معتمدی ساحت اول سند تحول بنیادین را که سه محور" اخلاقی، اعتقادی و عبادی" است ، سه گانه ای دانست که در دین نیز آمده است و زمینه اصلی فعالیت مربیان تربیتی را ساحت اول برشمرد که همزمان به ساحت های دیگر نیز باید نگاهی داشته باشند.



معاون فرهنگی و تربیتی سما با اشاره به علم به عنوان ضرورت حیات معنوی و اخروی انسان، روایتی از پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند" علم سودمند برای آخرت بر سه گونه است: آیه محکمه، فریضه عادله و سنه قائمه " بیان داشت و گفت:«پیامبر اکرم فرموده اند مراد از فریضه عادله، فروع دین و باید ها و نباید های شرعی است و مراد از سنه قائمه، باید ها و نباید های اخلاقی است.»


وی از مربیان تربیتی حاضر در جلسه خواست تا به بررسی نقش خود در اجرای سند تحول بنیادین و ساحت اول آن بپردازند.برگزاری جلسات هم اندیشی منظم و دعوت از کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی از تاکیدات معاون فرهنگی و تربیتی سما در این جلسه بود.قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این نشست در معاونت تهران، حسن ختام سخنان حجت السلام و المسلمین معتمدی بود.


گفتنی است ادامه این نشست، با برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با طرح دیدگاه ها و نظرات مربیان پرورشی و پاسخگویی از سوی معاون فرهنگی و تربیتی سما و معاون آموزش های عمومی و مهارتی سما تهران همراه بود.

کد خبر: 1008525

وب گردی

وب گردی