بیشتر مراقب خودتان باشید/ پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های بستری با خودمراقبتی

 دبیر علمی هفتمین سمپوزیوم ملی خودمراقبتی با اشاره به اینکه خودمراقبتی راهکاری برای پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های ناشی از بستری و توان‌بخشی به شمار می‌رود گفت: این موضوع ارتباط مستقیمی با موضوع اقتصاد سلامت دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، دکتر الهام شکیبازاده دبیر علمی هفتمین سمپوزیوم ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار گفت: این سمپوزیوم چهارشنبه 2 مرداد مصادف با روز جهانی خودمراقبتی در تالار امام خمینی واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار می شود . در این سمپوزیوم جدیدترین دستاوردها و مباحث علمی در حوزه خودمراقبتی با حضور استادان و صاحب‌نظران برجسته مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وی افزود: خود آگاهی، سواد سلامت و راهنماهای خودمراقبتی، آموزش به بیمار ،آموزش سلامت و خودمراقبتی در رسانه و فضای مجازی، خود مراقبتی و سلامت روان، خود مراقبتی و سلامت معنوی، خود مراقبتی و سلامت اجتماعی؛ همچنین موانع و تسهیل‌گرهای اجرای خودمراقبتی، اقتصاد سلامت و سیاست‌گذاری در خود مراقبتی، خودمراقبتی در حوادث و بلایا و نقش سازمان های مردم نهاد در خود مراقبتی و آموزش بیمار از جمله محورهای اصلی این سمپوزیوم است.


وی با اشاره به اینکه سمپوزیوم خودمراقبتی در سه محور سلامت جسمی، سلامت روانی و معنوی و سلامت اجتماعی برگزار می‌شود گفت: در بخش جشنواره این رویداد، متقاضیان واجد شرایط شرکت در جشنواره شامل افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تحقیقاتی، انجمن‌های علمی، شرکت‌های دانش بنیان، سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت محور و مراکز تولید و عرضه محصولات مرتبط و همچنین کلیه علاقه‌مندان و هنرمندان ذیربط می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
شکیبازاده افزود: تعداد ساعاتی که یک نفر به طور معمول در طول سال با پزشک و کادر بهداشتی و درمانی در تماس است بسیار کوتاه تر از مدت زمانی است که می تواند به خودمراقبتی اختصاص دهد . توانمند کردن افراد و جامعه به خودمراقبتی می تواند نتایج موثری را در پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت داشته باشد.


به گفته دبیر علمی هفتمین سمپوزیوم ملی خودمراقبتی با تغییر الگوی بیماری ها به بیماری های مزمن و غیرواگیر، خودمراقبتی اهمیت دوچندانی یافته است. افراد برای مدیریت بیماری هایی که زندگی آنها را در یک بازه طولانی مدت تحت تاثیر قرار می دهد نیاز به تغییر شیوه زنذگی خود دارند. خود مراقبتی می تواند پتانسیل این تغییر را بوجود آورد.
علاقمندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.scpe.tums.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۴۲۹۱۰۳۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008527

وب گردی

وب گردی