900 میلیارد در حوزه داروهای نوین سرمایه‌گذاری شده است

رئیس هیئت مدیره گروه شهرک دارویی برکت گفت: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه داروهای نوین سرمایه‌گذاری داشتیم.

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا جمشیدی در آیین بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعت دارویی برکت و رونمایی از ۹ دارو تولید داخل گفت: با راه‌اندازی این پروژه، ایران به قطب فرآورده‌های دارویی در کشور تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: در‌بخش حمایتی احداث بیش از ۱۰ هزار بیمارستان در‌مناطق محروم، تامین کاشت حلزونی هزار کودک ناشنوا و در‌بخش دارویی اشتغال ۴ هزار نفر را در این شهرک داشته‌ایم. همچنین عدم رقابت با بخش خصوصی، تمرکز برفناوری‌های نوین در داروهای ضد سرطان، مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت الکترونیک را داشته و ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه داروهای نوین سرمایه‌گذاری داشتیم.

رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت گفت: از ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در نظام سلامت حمایت خواهیم کرد.

وی‌اظهار کرد: صندوق‌پژوهشی یک شرکت با مشارکت شهرک صنعتی دارویی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاسیس شده که نقطه اتصال‌ دانش و صنعت شده است. همچنین ده‌ها پروژه تحقیقاتی در این شرکت انجام شده است.

جمشیدی بیان کرد: یک دارو در این شرکت‌ها تولید شده است که می‌تواند ۵۰ درصد سکته را کاهش دهد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز ۹ دارو در‌حیطه سلول درمانی، مواد شیمیایی و سلول درمانی رونمایی خواهد شد‌.

نصرالله فتحیان مدیرعامل شهرک صنعتی دارویی برکت در ادامه این مراسم گفت: به ما می‌گفتند تولید پنی‌سیلین جی اقتصادی نیست و یک کار ملی است و ما قادر به انجام آن نیستیم؛ اما مقاومت کردیم و به دلیل نیاز کشور به این محصول در شرایط تحریم به سمت تولید آن رفتیم.

وی ادامه داد: پروژه فوق در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با هزینه ۲۴۰ میلیارد تومانی اجرا شد و امروز در حد هزار تن و به صورت اشل صنعتی تمام نیازمان را تولید می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل شهرک صنعتی دارویی برکت، امروز از ۳۱ ماده موردنیاز برای تولید پنی‌سیلین جی ۳۰ ماده از داخل تامین می‌شود. لازم به ذکر است این پروژه در اوج تحریم‌ها اجرایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008530

وب گردی

وب گردی