حقوق دانشجومعلمان را طبق قانون افزایش دهید

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار افزایش حقوق دانشجومعلمان طبق قانون شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ سال 98 برای معلمان آینده و تربیت‌کنندگان نسل‌های آتی این کشور با خبر بدی آغاز شد؛ «حقوق دانشجو معلمان افزایش نمی‌یابد» همین موضوع کافی بود تا صدای اعتراض دانشجومعلمان شنیده شود اما همانطور که قابل پیش‌بینی بود گوش شنوایی از سوی دولتمردان وجود نداشت.

حمیدرضا حاجی بابایی که مدت‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش فعالیت کرده و مدتی بر کرسی وزارت آن هم تکیه زده است اکنون به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی به حمایت از دانشجومعلمان پرداخت. وی در مصاحبه و نطق‌های خود عدم افزایش حقوق دانشجومعلمان را غیر قانونی دانست و عنوان کرد که قوانین متعددی بر این واقعیت دلالت دارد که دانشجو معلمان و متعهدین دبیری باید مانند سایر فرهنگیان از مزایای افزایش حقوق بهره‌مند شوند.

وی بعد از ماه‌ها طرح مسئله افزایش حقوق دانشجومعلمان صبح امروز با صدور نامه‌ای حسن روحانی درخصوص قوانین موجود در کشور برای متعهدین خدمت تربیت معلم و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان توصیحاتی ارائه کرد و خواستار پیگیری رئیس جمهور برای اعمال قانون شد.

در نامه حاجی بابایی آمده است: براساس قوانین موجود در کشور به ویژه قانون متعهدین خدمت تربیت معلم، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دارای احکام رسمی- آزمایشی هستند و از طرفی براساس مصوبه دولت حداقل حقوق در سال ۹۸، به میزان یک میلیون و ۵۶۳ هزار تومان است که قطعاً شامل حال آنها می‌شود. لذا مستدعی است با توجه به نظر مثبت سازمان امور اداری و استخدامی و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور دستور فرمایید اقدام مقتضی وقف مقررات مبذول شود.

با پیگیری‌های انجام شده باید منتظر ماند و دید در نهایت حق دانشجومعلمان به آنها داده می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1008537

وب گردی

وب گردی