دانشگاه آزاد لرستان، گلخانه پرورش گل رز تاسیس می‌‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: درصددیم تا یک گلخانه برای پرورش گل رز ایجاد کنیم تا دانشجویان رشته کشاورزی به طور عملی فرآیند کاشت و پرورش گل رز را آموزش ببینند.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر در الگوهای سنتی تدریس و همگام‌‌‌‌سازی با دانشگاه‌‌های مطرح دنیا گفت: با توجه به تحولاتی که در دانشگاه آزاد رخ داده؛ تغییر در روش‌‌های سنتی تدریس و حرکت به سمت روش‌‌‌‌های نوین، همگام با دانشگاه‌‌های مطرح دنیا آغاز شده است. در واقع، اهمیت دانشگاه آزاد به بحث پژوهش‌‌محوری که در قالب طرح پایش و ارائه پایان‌نامه‌‌های دانشجویی با محوریت حل مسائل کشور؛ شکل گرفته یکی از تحولات موثر در این دانشگاه بوده که بر مبنای تاکید به بحث پژوهش محوری و جایگزینی آن به جای سیستم آموزشی است.

وی درباره ماموریت دانشگاه آزاد لرستان در طرح پایش افزود: با توجه به بروز سیل در استان لرستان، ماموریت ما در طرح پایش بررسی سیل از ابعاد مختلف تعریف شده است. در حال حاضر، 9 کار‌گروه در برخی از رشته‌‌های عمران، معماری، شهرسازی، پزشکی و زمین‌‌شناسی در واحد خرم‌‌آباد تشکیل شده که ظرف سه‌‌‌‌ماه، این گزاش تحلیلی در قالب یک کتاب به عنوان اولین خروجی طرح پایش دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد. در نظام موضوعات و ارائه پایان‌‌‌‌‌نامه در مقطع تحصیلات تکمیلی واحدهای استان لرستان هم موضوع سیل مدنظر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درباره چگونگی تحقق شعار 1404 و قرارگرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور تاکید کرد: اگر دانشگاه آزاد بخواهد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور قرار گیرد باید به جایگزینی سیستم پژوهش محوری به آموزش محوری عمل کرده تا فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد و کارآفرین داشته باشد. زمانی که اطمینان از اشتغال در آینده برای داوطلبان ورود به دانشگاه ایجاد شود بدون شک، دانشگاه آزاد انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه خواهد شد.

بهاروند متذکر شد: مهارت‌‌‌‌‌‌آموزی و عمل‌‌‌گرایی در رشته‌‌‌های مختلف، خصوصا رشته‌‌‌های کاربردی همچون کشاورزی؛ منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد در توسعه صنعت کشاورزی که تامین‌کننده نیازهای حیاتی کشور بوده؛ خواهد شد. در دانشگاه آزاد لرستان هم درصددیم تا یک گلخانه برای پرورش گل رز ایجاد کنیم تا دانشجویان رشته کشاورزی به طور عملی فرآیند کاشت و پرورش گل رز را آموزش ببینند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008540

وب گردی

وب گردی