ارائه ۹۸ مقاله کامل، به کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی آموزه‌های اسلام در دانشگاه تهران

رئیس برگزاری کنفرانس بین‌المللی آموزه‌های اسلام از ارائه ۹۸ مقاله کامل و ۱۸۰ چکیده مطلب به این کمیته توسط اندیشمندان خبر داد.

به گزارش‌ گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه تهران، مصطفی ذوالفقار طلب رئیس برگزاری کنفرانس بین‌المللی آموزه‌های اسلام، در تشریح برنامه‌های کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌های راهبردی آموزه‌های اسلام در این دانشگاه گفت: در این کنفرانس یک‌روزه اندیشمندان اسلامی، نخبگان دانشگاهی و صاحب‌نظران داخلی و خارجی حضور یافته و پیرامون مباحث نهادینه‌سازی فرهنگ انسجام و همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان اسلام به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی، چالش‌های فراروی تحقق همزیستی مسالمت‌آمیز، راهبردها و راهکارهای تحقق این همزیستی و مبانی اصول و جایگاه همزیستی مسالمت‌آمیز در آموزه‌های اسلامی را از جمله محورها و اهداف این کنفرانس برشمرد.

ذوالفقار طلب، با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس در شرایط کنونی جهان خاطر نشان کرد: این نشست بین‌المللی با توجه به شرایط کنونی جهان، اهداف متعددی را با نگاه تقویت و بازشناسی همزیستی مسالمت‌‌آمیز در جهان اسلام مورد نظر قرار داده است. در این کنفرانس اندیشمندان، دانشگاهیان و روحانیون اسلامی با ارائه مقالاتی به شناخت بیشتر مبانی نظری وحدت‌گرا در همزیستی مسالمت‌آمیز مبادرت خواهند کرد.

رئیس برگزاری کنفرانس بین‌المللی آموزه‌های اسلام، در ادامه تصریح کرد: بازشناسی ظرفیت‌های نظری اندیشمندان وحدت‌گرای اسلامی و هم‌شناسی و درک متقابل متفکران جهان اسلام از یکدیگر همچنین شناخت عوامل واگرا و نقش آن در عدم تحقق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز به‌ صورت جدی مورد توجه حاضران و مدعوین کنفرانس قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، بررسی جایگاه تسامح، مدارا و صلح در آموزه‌های اسلامی و جایگاه حقوق بشر به‌ویژه حق بر متفاوت بودن در آموزه‌های اسلامی نیز در این کنفرانس مورد بازشناسی و بررسی قرار می‌گیرد.

ذوالفقار طلب، با بیان اینکه در نخستین کنفرانس بیش از یکصد میهمان داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد، افزود: علاوه بر میهمانان داخلی، اندیشمندانی از کشورهای اسلامی، آسیایی، شبه قاره هند، آسیای میانه، قفقاز و کشورهای عربی به کنفرانس دعوت شده‌اند که در نشست‌های مختلف به بررسی موضوعات پیش بینی شده خواهند پرداخت.

رئیس برگزاری کنفرانس بین‌المللی آموزه‌های اسلام در پایان اظهار کرد: مقالات متعددی در چارچوب اهداف کنفرانس توسط اندیشمندان ارائه خواهد شد و تاکنون حدود ۹۸ مقاله کامل و ۱۸۰ چکیده مقاله به کمیته علمی کنفرانس از داخل کشور هم‌چنین سراسر جهان رسیده است که با نظر هیئت علمی متشکل از استادان برجسته دانشگاه ارزیابی و انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008543

وب گردی

وب گردی