جایگاه علمی ایران در دنیا شناخته شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشرفت‌ها و جایگاه علمی ایران در دنیا شناخته شده است گفت: رتبه جمهوری اسلامی در متوسط جهانی تولید علم جایگاه شانزدهم دنیاست و این نشان از قدرت و جایگاه علمی کشور است.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجواد شهرستانی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران، با بیان اینکه بالغ بر ۶۵ بنیاد نیکوکاری هم اکنون در دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: حضور خیرین و افراد با نفوذ استان‌های مختلف برای توسعه خوابگاه‌ها و فضاهای آموزشی از جمله اقدام‌هایی است که در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند، گفت: توان دولت برای ایجاد خوابگاه به‌ویژه برای دانشجویان دختر کافی نیست و ضرورت دارد تا خیرین در این زمینه به یاری دولت بیایند.

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری افزود: خیرین کشور در حال حاضر با اجرای طرح‌های مختلف در قالب توسعه فضای آموزشی، رفاهی و خوابگاه‌ها در بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع در حال کمک به وزارت علوم هستند که این موضوع می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های آموزشی در کشور بسیار مؤثر باشد.

در ادامه این دیدار نماینده آیت الله سید علی سیستانی در ایران نیز با بیان اینکه با مشورت با افراد متخصص می‌توان شرایط اقتصادی کنونی را پشت سر گذاشت، گفت: در مشورت ضرر وجود ندارد و این مسئله می‌تواند در مسیر حرکتی انسان اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد شهرستانی، با تاکید بر تلاش برای نشر معارف اهل بیت (ع) افزود: تربیت نیروهای متخصص مهم‌ترین کار وزارت علوم است که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008544

وب گردی

وب گردی