معاونت تولید داخل در سازمان غذا و دارو  ایجاد خواهد شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران گفت: معاونت تولید داخل در سازمان غذا و دارو برای تولید داروهای داخلی، مواد اولیه مورد نیاز صنعت دارو، لوازم آرایشی و تجهیزات مورد نیاز پزشکی ایجاد خواهد شد.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعتی-دارویی برکت در جمع خبرنگاران از ایجاد معاونت تولید داخل در سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: معاون تولید داخل در سازمان غذا و دارو برای تولید داروهای داخلی، مواد اولیه مورد نیاز صنعت دارو، لوازم آرایشی و تجهیزات مورد نیاز پزشکی که به طور مستقل تولید دارو را در داخل کشور پیگیری خواهد کرد، ایجاد شده است.
وی ادامه داد: به توصیه مقام معظم رهبری برای حمایت و کمک به تولیدکنندگان داخلی زیرساخت مناسبی را فراهم شده است تا بتوانیم داروهای وارداتی را به تولیدات داخل تبدیل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه‌اندازی این شهرک درمجموع ۳۷ هزار شغل در کشور ایجاد کرده، به گونه‌ای که ۷ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۳۰ هزار نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی را در‌پی داشته است.

وی افزود: ایران سرزمینی نیست که هر سرمایه‌گذار عاقل خارجی به خاطر دیوانگی‌های ترامپ پای خود را از کشور ایران بیرون بگذارد. در حال حاضر میزان واردات دارو به کشور حدود ۱.۳ میلیارد دلار است. در شهرک دارویی برکت می‌توان مشابه داروهای وارداتی را تولید کرد، همچنین تولید داروهای هایتک و صادرات آن‌ها به همه کشورها حتی کشورهای اروپایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008545

وب گردی

وب گردی