گسترش دانش سلول‌های بنیادی بین دانش آموزان

بهره‌مندی از ظرفیت بخش دانش‌آموزی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی حرکتی تاثیرگذار برای پیشرفت کشور است. برای تسهیل این حرکت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام‌های مهمی برداشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «محمدامیر امیرخانی» دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های فناور و فعال مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: برای گسترش فعالیت این شرکت های فناور در خصوص تأمین منابع حمایتی تولید، تجاری‌سازی و صادرات محصولات آنها باید اقدامات مناسبی انجام شود.

همچنین «ماریا ظهیری» دبیر المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به این رویداد که با همکاری ستاد برگزار می شود، بیان کرد: این اقدام بهره مندی از ظرفیت بخش دانش آموزی را به همراه دارد. انگیزه و استعداد ذاتی این دانش آموزان حرکت علمی، فناورانه و عاملی برای هدایت نسل پویا و جوان کشور در مسیر صحیح علمی است. برگزاری این رویداد دانش سلول بنیادی و پزشکی بازساختی را میان دانش آموزان توسعه می دهد.

سپس اعضای جلسه گزارشی از فعالیت‌های ستاد و سمپوزیوم‌های پیش رو در سال جاری از جمله سومین سمپوزیوم «پوست، ترمیم، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی» که با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی ایران در تاریخ 20 تیر ماه 98 در مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری برگزار می شود، ارائه دادند.

در پایان خوری، «مدیرعامل شرکت شیمی سبز کیمیا گلستان» گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد شرکت همچنین خلاصه ای از اهداف مورد نظر در مورد طرح تولید دستگاه بیوراکتور هوشمند با سیستم «کاندیشنینگ الکترومکانیکال» و کنترلر مبتنی بر هوش مصنوعی و نرم افزار مربوط ارائه کرد.

گفتنی‌ست صد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اجرایی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور امیر علی حمیدیه دبیر این ستاد، مدیر عامل شرکت شیمی سبز کیمیا گلستان و جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008554

وب گردی

وب گردی