وزارت ارتباطات متولی محتوا نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که تامین محتوای شبکه ملی اطلاعات به عهده این وزارتخانه نیست، گفت: مسئولان مربوط در شورای عالی فضای مجازی هرچه تصویب کنند، ملاک ما برای معرفی شبکه ملی اطلاعات است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از «خانه ملت»، «محمدجواد آذری»، جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی درباره تعریف شبکه ملی اطلاعات، گفت: برداشت‌های مختلفی از شبکه ملی اطلاعات وجود دارد اما مسئولان مربوط در شورای عالی فضای مجازی هرچه تصویب کنند، ملاک برای معرفی شبکه ملی اطلاعات است که مطابق سند مصوب شورای فضای مجازی عمل می‌شود.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت فضای مجازی کشور است و وزارتخانه اینجانب فقط مسوولیت تامین همین زیرساخت را دارد و محتوا به عهده وزارت ارتباطات نیست. ما ابتدا سند الزام تامین زیرساخت شبکه ملی اطلاعات را تهیه و در شورای فضای مجازی به تصویب رساندیم و آنچه که به عهده ما بوده، سند تصویب شده است که ما مطابق همان سند عمل می کنیم اما در لایه محتوی سندی نداریم.

آذری جهرمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرایط فعلی را با شرایط مطلوب سند، تطبیق داده و در جهت آماده سازی شرایط اقدام کرده است، اظهار کرد: آنچه که بنده و معاونان اینجانب گزارش می‌دهند که چه درصدی از پیشرفت داشته‌ایم، بر همین مبناست و اگر ما ادعا می کنیم 80 درصد پیشرفت داشته ایم، براساس این اقدامات است و هر مرجع و منبعی می‌خواهد ارزیابی کند در خدمت هستیم. هر آنچه که مرکز ملی فضای مجازی از اجرا را تایید کند، ما هم موافقیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه آینده جهان در فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ده سال قبل به اهمیت آن پی‌برده بودند و تاکید فرمودند و پیش بینی های لازم را کردند. اما تکلیف ما در این زمینه تامین زیرساخت ها و نه همه شبکه ملی اطلاعات است. شبکه ملی اطلاعات فقط زیرساخت نیست بلکه محتوا از وظایف سایر دستگاه هاست چراکه محتوا مربوط به حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، آموزشی، تربیتی و غیره است.

وی راه حل مدیریت فضای مجازی در آینده را شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و افزود: وزیر ارتباطات فقط مسوول زیرساخت آن است و ما فقط امکانات زیرساختی را فراهم می‌کنیم و اگر موضوعات آموزشی، جرایم، حمل و نقل و غیره وارد فضای مجازی شد، وزیر ارتباطات مسوول آن نیست.

آذری جهرمی همچنین در مورد پیام رسان ها گفت: مسایل مربوط به تلگرام، قبل از صدور حکم قضایی در برخی دستگاه ها این بود که پوسته‌های تلگرام را بیاورند و تلگرام را حذف کنند. بعد از صدور حکم قضایی قرار بر این شد که پیامرسان‌های داخلی تقویت شوند. بنده همیشه مخالف این بودم که پوسته های تلگرام در کنار پیام رسان‌های داخلی باشد ولی بنده مجری مصوبات شورای فضای مجازی هستم. تقویت و حمایت از پیام رسانه های داخلی محور فعالیت‌های ماست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008556

وب گردی

وب گردی