همکاری فعال دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر همکاری این دانشگاه در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر همکاری فعال این دانشگاه در «اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون» تاکید و دستور العمل آن را به روسای استانی، واحدهای جامع مستقل، واحدها و مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این دستور العمل بر بهره گیری مناسب از ظرفیت های موجود دانشگاه آزاد اسلامی در گستره جغرافیایی کشور در طرح "بسیج ملی کنترل فشار خون" و همکاری شایسته واحدهای دانشگاهی این دانشگاه در اجرای طرح تاکید شده است.

این طرح از تاریخ 17 خرداد تا 18 تیرماه سال جاری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سایر نهادها، با هدف غربالگری بیماران و ارتقای سلامت در حال اجراست.

گفتنی است، فشار خون بالا در سطح اول پیشگیری اهمیت زیادی دارد و روش های سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری می کند. فشار خون بالا به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم است. این بیماری می تواند در بیماری های شایعی از جمله حملات قلبی، سکته های مغزی و معلولیت های مختلف نقش داشته باشد.

شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این بیماری ها می تواند روند پیشرفت را کند و زندگی هزاران نفر را نجات دهد و در هزینه های مربوط به سلامت صرفه جویی کند.

این طرح به صورت رایگان انجام می شود و کلیه افراد ۳۰ سال و بالاتر، کلیه بیماران کلیوی و زنان باردار در هر سنی، گروه های هدف این طرح هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008562

وب گردی

وب گردی