دانشگاه آزاد اسلامی در تبدیل ورزش به موضوعی علمی و آکادمیک نقش موثری داشته است

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای ورزش در دانشگاه، یک مدل طراحی شده که ذیل آن سه بخش عمده ورزش «تربیتی – آموزشی»، «همگانی» و «قهرمانی و حرفه‌ای» قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، کمال جوانمرد مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جلسه شورای عالی ورزش این دانشگاه با ارائه گزارشی از وضعیت ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بیش از دو دهه است که ورزش در هر سه بخش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای در این دانشگاه دنبال می شود و تأثیرگذاری خوبی نیز به همراه داشته است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته در تبدیل ورزش به موضوعی علمی و آکادمیک نقش بسزایی داشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر برای ورزش در دانشگاه، یک مدل طراحی شده که ذیل آن سه بخش عمده ورزش «تربیتی – آموزشی»، «همگانی» و «قهرمانی و حرفه‌ای» قرار دارد. در مدل ذکرشده، این سه بخش به صورت یک چرخه و فرآیند بهم پیوسته در نظر گرفته شده است.

جوانمرد خاطرنشان کرد: موضوع ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که این حوزه با نظر مستقیم ریاست دانشگاه اداره می شود. شعار حوزه ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برگرفته از منویات مقام معظم رهبری، «ورزش، ارزش، دانش» است.

وی با اشاره به زیرساخت های ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه یک میلیون و 500هزار مترمربع فضای ورزشی و 327 مکان ورزشی در اختیار دارد.

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه خاطرنشان کرد: 52هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در 983 رشته محل تربیت‌بدنی در حال تحصیل هستند که پتانسیل بالایی محسوب می شود. همچنین این دانشگاه دارای اعضای هیأت علمی توانمندی در این حوزه است.

جوانمرد با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در جذب قهرمانان ورزشی کشور عملکرد خوبی داشته، گفت: در تمامی مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک همواره سهم بالایی از ورزشکاران و مدال‌آوران کشور از دانشگاه آزاد اسلامی هستند که باعث افتخار است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خود را مسئول می داند که به ورزش حرفه‌ای کشور کمک کند، اظهار داشت: مأموریت حوزه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی، توسعه و تعلیم تربیت‎‌بدنی و ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای با تأکید بر تعمیق ارزش های فرهنگی دانشگاه است.

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه دارای اهدافی کلان در ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای است، گفت: استراتژی این حوزه ها تدوین شده تا رسیدن به اهداف سریع‌تر صورت گیرد. همچنین 56 مدرسه تخصصی و آکادمیک در حوزه ورزش در کشور راه‌اندازی شده است تا استعدادیابی و پرورش دانش‌آموزان برای آینده ورزش کشور، صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008572

وب گردی

وب گردی