بروکراسی اداری سدی در برابر اردوهای جهادی

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد گفت: بروکراسی اداری فوق العاده دست و پا گیر در دانشگاه علوم پزشکی صدوقی در مقابل اردوهای جهادی قرار دارد وبه اسم ستاد فعالیت جهادی  دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند.

احمد دشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح هدیه یک لبخند تصریح کرد: از یک سال و 4 ماه پیش طرح هدیه یک لبخند در‌راستای ارائه خدمات داندانپزشکی به مراکز شبه خانواده که یتیم خانه‌ای زیر نظر بهزیستی استان یزد هستند، آغاز‌شد.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد اضافه کرد: در کنار ارائه خدمات پزشکی، در چند ماه گذشته در پرورشگاه شهرستان اردکان اتاق خواب، اتاق بازی، اتاق مطالعه را مورد بازسازی و رنگ‌‌آمیزی قرار دادیم و خدمات دندان‌پزشکی آن در اردوی جهادی اعزامی هفته آتی ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در فاز بعدی طرح هدیه یک لبخند در تابستان و مرکز شبه خانواده شهرستان باغ صورت خواهد گرفت. 4 مرکز شبه خانواده شهر یزد، تفت میبد هر کدام 20 تا 30 کودک داشتند.

دشتی با اشاره به برگزاری اردوی جهادی خارج از استان در ایام تابستان بیان کرد: در تابستان علاوه بر دنبال کردن طرح هدیه یک لبخند، تیم جهادی نیز به مناطق سیل زده کشور اعزام خواهد شد.

این فعال دانشجویی عرصه جهاد عنوان کرد: کادر تیم جهادی دندانپزشکی متشکل از فارغ التحصیلان، رزیدنت یا افرادی است که مشغول گذراندن طرح هستند. البته علاوه بر کادر اصلی برخی از دانشجویان نیز برای کمک رسانی تیم را همراهی می‌کنند. اما تیم آموزشی و زیرسازی شامل دانشجویان رشته‌های پرستاری، مامایی، اتاق عمل و غیره است.

وی بروکراسی اداری را مشکل اصلی برگزاری اردوهای جهادی دانست و گفت: بروکراسی اداری فوق‌العاده دست و پا گیر در دانشگاه علوم پزشکی صدوقی در مقابل اردوهای جهادی قرار دارد و به اسم ستاد فعالیت جهادی دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند.

دشتی تصریح کرد: براساس مصوب وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باید در هر دانشگاه علوم پزشکی یک ستاد فعالیت جهادی مستقر باشد که بر مجوز دادن به اردوهای جهادی نظارت داشته باشد.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد درباره حمایت‌ دانشگاه از اردوهای جهادی گفت: دانشگاه‌ها اصولا حمایت‌های مالی لازم را از اردوهای جهادی ندارند و عدم داشتن بودجه را علت این عدم حمایت بیان می‌کنند. اما در جریان سیل اخیر کانون‌ امید دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین حمایت‌های مالی و کادری را از اردوهای جهادی انجام داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008581

وب گردی

وب گردی