اولین همایش جامع هدایت تحصیلی دانش آموزان در واحد رامسر برگزار شد

همایش هدایت تحصیلی با عنوان انتخاب آزادانه، تحصیل مشتاقانه با حضور دانش آموزان دوره اول متوسطه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، علیرضا یکرنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در این همایش گفت: موضوع انتخاب رشته برای دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است، خانواده ها باید از پایان پایه نهم نسبت به انتخاب رشته تحصیلی و شاخص تحصیلی اقدام نموده و دانش آموزان خود را با انتخاب مناسب و آگاهانه به سمت مسیر درست و سبک زندگی سالم هدایت کنند.

یکرنگی در ادامه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر تعامل بسیار خوبی با آموزش و پرورش دارد و این همکاری ادامه دار خواهد بود. دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند از امکانات دانشگاه از جمله کتابخانه، کارگاه ها و آزمایشگاه ها استفاده نمایند.

وی گفت : همه ما برای ساختن آینده و تربیت فرزندانمان مسئولیم، امیدوارم مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در آموزش و پرورش دانش آموزان شهرستان رامسر سهیم باشد.

رئیس واحد رامسر در خصوص راه اندازی هنرستان فنی و حرفه ای سما تشریح کرد: هنرستان پسرانه سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسرتاسیس شده و در چهار رشته تحصیلی در نیمسال اول 99-98 دانش آموز می پذیرد و در تلاشیم مهد کودک و پیش دبستانی و به خصوص هنرستان دخترانه سما را در آینده نزدیک راه اندازی نماییم.

محتشم خانی رئیس مرکز سما واحد رامسر در ادامه گفت: این همایش برای خانواده ها و دانش آموزان بویژه پایه نهم برای آشنایی بیشتر با روش های انتخاب درست برگزار شده است. افت تحصیلی، عدم رضایت شغلی، لذت نبردن از زندگی ، سرخوردگی وشکوفانشدن استعداد فرزندان می تواند از نتایج انتخاب رشته نادرست باشد.

رئیس مرکز سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر افزود: توان علمی یا سابقه تحصیلی دانش آموز، استعداد، علاقه و به خصوص شناخت رشته ها از عوامل موثر درهدایت تحصیلی بوده و یک انتخاب درست باید آگاهانه ، آزادانه و مدیریت شده باشد.

وی در پایان ضمن بیان روش های تست رغبت سنجی اظهار کرد: باید فرزندانمان را به سطحی از دانایی برسانیم که خودشان به صورت کاملاً آگاهانه و با توجه به توانایی ها و رغبت های خویش و همچنین ظرفیت ها و محدودیت های محیطی آزادانه انتخاب کنند و سپس تصمیم گیری نهایی خود را در تعامل سه جانبه خودشان، خانواده و مشاورین انجام دهند.

در ادامه جلسه هر یک از دانش آموزان و والدین سئوالاتی را مطرح نمودند که توسط مهندس رضی کاظمی کارشناس هدایت تحصیلی اداره آموزش و پرورش شهرستان رامسر به این سئوالات پاسخ داده شد.

گفتنی است این همایش با برگزاری چند مسابقه مهیج بین شرکت کنندگان و اهدای جوایز به برندگان همراه بود.

کد خبر: 1008603

وب گردی

وب گردی