جزئیات اولین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد/ مدل ورزشی دانشگاه آزاد با حضور نخبگان تشریح شد

دومین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی 4 تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح دیروز جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با حضور چهره های ورزشی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد و در این نشست مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مدل ورزشی دانشگاه را تشریح کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت سازی که انجام داده است قصد دارد با اجرای مدل ورزشی با استعدادیابی، درآمدزایی و ورزش حرفه ای به توسعه ورزش کشور کمک بیشتری کند.

در همین راستا قرار است جلسات متعددی با عنوان شورای عالی ورزش در سازمان مرکزی با حضور چهره های ورزشی و مسئولان برگزار شود؛ به همین خاطر اولین جلسه شورای عالی ورزش امروز برگزار شد تا در این جلسه مدل ورزشی دانشگاه آزاد تشریح شود.

چهره‌های سرشناس ورزشی در جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد

اولین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، ابراهیم کلانتری، مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو، سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی، ایرج رحمانی مدیرکل امور استان های وزارت ورزش، محمدیان مشاور وزیر ورزش در امور بانوان و فرهادی نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

قرار است در جلسات شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی مسئولان ورزشی حضور داشته باشند تا در صورت نیاز برای اجرای این طرح با تربیت بدنی هم‌فکری کنند.

مدل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است در تبدیل ورزش به موضوعی علمی و آکادمیک نقش بسزایی داشته باشد و در حال حاضر برای ورزش در دانشگاه یک مدل طراحی شده که به سه بخش اصلی «تربیتی و آموزشی»، « ورزش همگانی» و « ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» تقسیم شده است. در مدل ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، این سه بخش به صورت یک چرخه و فرآیند به‌هم پیوسته در نظر گرفته شده است که در آخر دانشگاه آزاد اسلامی با این مدل درآمدزایی خواهد کرد.

یکی از چرخه های مدل ورزش دانشگاه آزاد اسلامی پایگاه های تابستانی، آکادمی ها و مدارس تخصصی هستند که با برگزاری این مدل نهایتا استعداد های برتر شناسایی خواهند شد.

پس از معرفی استعداد ها کمپ های تخصصی ایجاد و تیم های پایه برای پرورش ورزشکاران تشکیل می‌شوند.

4 تیر جلسه دوم شورای عالی ورزش برگزار می‌شود

قرار است سه شنبه هفته آینده 4 تیر ماه جلسه دوم شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی تشکیل شود. این نشست با حضور دکتر طهرانچی، کمال جوانمرد و دیگر چهره های ورزشی برگزار خواهد شد و محوریت جلسه دوم تشریح کامل مدل ورزش خواهد بود.

جلسات شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با هدف توسعه ورزش دانشگاهی و رسیدن به افق روشن در ورزش کشور است.

باتوجه به حضور دکتر طهرانچی در نشست مدیرکل تربیت بدنی مدل ورزشی را تشریح کرد و در بخش اول در موارد تربیتی و آموزشی دانشجویان به صورت مفصل توضیحاتی را ارائه کرد.

در جلسه دوم شورای عالی ورزش محوریت گزارش ها در خصوص ورزش حرفه ای خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008607

وب گردی

وب گردی