افزایش جذب دانشجویان خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: جذب دانشجویان خارجی جزو برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در سال جاری خواهد بود.

سلطان علی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برخی مشکلات واحد نیک شهر مبنی بر ایجاد حصار پیرامون دانشگاه اظهار کرد: کمیسیون معاملات دانشگاه مجوزهای لازم را برای ایجاد این حصار صادر کرده و با سازمان مرکزی هماهنگی های لازم انجام شده است و مشکلات به زودی برطرف خواهد شد.

وی افزود: بروز برخی ناهماهنگی ها به دلیل تغییر و تحولات مدیریتی در واحد نیک شهر است که به زودی انجام خواهد شد؛ متمرکز شدن بودجه واحدها در سازمان مرکزی مشکل اساسی ماست؛ چرا که برای هر اقدامی باید از سازمان مرکزی مجوز داشته باشیم. اما با وجود تمامی این مسائل، مشکلات بر طرف خواهد شد و دانشجویان نگرانی نداشته باشند.

میر با اشاره به ساخت مجتمع فرهنگی-تفریحی زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: کارهای اولیه ساخت این مجتمع که مصوب هیات امناست انجام شده و هماهنگی های لازم با سازمان مرکزی به عمل آمده است؛ امیدواریم در اولین سفر دکتر طهرانچی به استان سیستان و بلوچستان کلنگ ساخت این مجتمع بخورد.

وی درباره دیگر طرح های دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در سال جاری گفت: امسال با مشارکت کشورهای پاکستان، افغانستان، بنگلادش، سومالی و برخی کشورهای شمال آفریقا، همایش بین‌المللی «قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت» در شهرستان ایرانشهر برگزار خواهد شد که بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی، اجتماعی و تاریخی در سطح استان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اضافه کرد: جذب دانشجویان خارجی از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خواهد بود که موانع آن برداشته شده است؛ تمامی واحدهای سطح استان می توانند با هماهنگی معاونت بین‌الملل فرآیند جذب دانشجویان خارجی را انجام دهند.

میر اذعان داشت: افزایش مراکز آموزشی و پذیرش دانشجو در برخی استان‌های افغانستان که با سیستان و بلوچستان هم‌مرز هستند، از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال جاری خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد: تعاملات و همکاری با نگاه تقریبی و تمدن اسلامی با کشورهای افغانستان، پاکستان و عمان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008655

وب گردی

وب گردی