ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌ای در حوزه‌‌های متالوژی، برق و کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیتی که حرکت در مسیر علوم روز و پیشرفته دنیا در توسعه و آبادانی یک کشور دارد. درصدد ایجاد رشته‌‌‌‌های میان‌رشته‌ای در حوزه متالوژی، برق و کامپیوتر هستیم که در حال بررسی است.

علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد گفت: یکی از اتفاقات مهم و اساسی که در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده، حرکت به سمت ایجاد مدارس مهارتی بوده که اتفاقی بی‌‌نظیر در آموزش عالی کشور، محسوب می‌‌‌‌شود. بدون شک، مهم‌‌‌‌ترین اثر ایجاد مدارس مهارتی، تربیت فارغ التحصیلان کارآمد و همراه با مهارت‌‌‌آموزی است که بعد از فارغ‌‌‌التحصیلی تنها یک مدرک دانشگاهی ندارند بلکه توانایی کارآفرینی داشته و حتی می‌‌توانند در اشتغال‌زایی کشور تاثیر گذار باشند.

وی افزود: در حال حاضر، آموزش‌‌‌های ما تنها به شکل تئوریک انجام می‌‌شود که باید به سمت آموزش‌‌های پژوهش محور حرکت کنیم و به پژوهش‌‌های کاربردی اهمیت ویژه‌‌ای قائل شویم. در دانشگاه آزاد استان زنجان هم با توجه به قابلیتی که در واحدهای مختلف این استان وجود دارد؛ به دنبال ایجاد مدارس مهارتی در رشته‌‌‌‌‌های روان‌‌‌شناسی و ورزش هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در ادامه، درباره ماموریت دانشگاه آزاد زنجان در طرح پایش و نظام موضوعات خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در سطح استان زنجان وجود دارد، فعالیت واحدهای دانشگاهی این استان را در طرح پایش در حوزه صنایع دستی پیشنهاد کردیم که بعد از تایید در سازمان مرکزی بر محور همین موضوع حرکت خواهیم کرد.

فیروزفر درباره چگونگی تحقق شعار 1404 و قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه یادآور شد: بدون شک، اگر سیاست‌‌‌گذاری‌‌هایی که در جهت تغییر و تحول در دانشگاه آزاد تعیین شده در تمام واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور عملیاتی شود؛ تحقق شعار 1404، چیزی دور از دسترس نخواهد بود. با توجه به پتانسیل عظیمی که به جهت منابع انسانی و امکانات موجود در دانشگاه آزاد وجود دارد؛ توجه به تربیت فارغ‌‌التحصیلان کارآفرین و ایجاد اطمینان از آینده شغلی منجر به قرار گرفتن این دانشگاه در جایگاه اول آموزش عالی کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در پایان درباره ایجاد رشته‌‌‌‌های میان رشته‌‌‌‌‌‌‌ای در واحد زنجان تاکید کرد: با توجه به اهمیتی که حرکت در مسیر علوم روز و پیشرفته دنیا در توسعه و آبادانی یک کشور دارد. درصدد ایجاد رشته‌‌‌‌های میان‌رشته‌ای در حوزه متالوژی، برق و کامپیوتر هستیم که در حال بررسی است. برای همگام‌‌‌‌سازی با روش‌‌های نوین تدریس در دانشگاه‌‌‌‌های مطرح دنیا هم به دنبال تغییر رویکرد هستیم تا با حرکت بر مبنای سیستم پژوهش‌‌های کاربردی از الگوهای سنتی آموزش‌‌محور فاصله گرفته و فارغ‌‌التحصیلانی با مهارت و کارآفرین را تربیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008658

وب گردی

وب گردی