اجرای طرح جهادی بسیج ملی کنترل فشار خون، در واحد تهران مرکزی

طرح جهادی بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی اجرا شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تهران مرکزی، با توجه به آغاز طرح جهادی بسیج ملی کنترل فشار خون، تیم پزشکی طرح جهادی کنترل فشار خون پایگاه سلامت و خانه بهداشت سوهانک در یک تیم 10 نفره عملیاتی فشار خون در واحد تهران مرکزی مستقر شدند.

اجرای طرح جهادی کنترل فشار خون به همت مرکز مشاوره و درمان حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی واحد تهران مرکزی و همکاری تیم پزشکی طرح جهادی کنترل فشار خون پایگاه سلامت و خانه بهداشت سوهانک در دو مجتمع دانشگاهی ولایت، آیت الله هاشمی رفسنجانی و دانشکده زبان های خارجی با هدف غربالگری بیماران و ارتقای سلامت در حال اجراست.

گفتنی است فشار خون بالا در سطح اول پیشگیری اهمیت زیادی دارد و روش های سبک زندگی سالم تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری می کند. فشار خون بالا به عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از بیماری های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم است. این بیماری می تواند در بیماری های شایعی از جمله حملات قلبی، سکته‌های مغزی و معلولیت‌های مختلف نقش داشته باشد.

شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این بیماری‌ها می تواند روند پیشرفت را کند و زندگی هزاران نفر را نجات دهد و در هزینه های مربوط به سلامت صرفه جویی کند.

این طرح به صورت رایگان برای کارکنان و استادان واحد تهران مرکزی انجام می شود و کلیه افراد ۳۰ سال و بالاتر، بیماران کلیوی و زنان باردار در هر سنی، گروه های هدف این طرح هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008687

وب گردی

وب گردی