نقش ویژه دارو درمانی شخصی در درمان سرطان‌

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دارو درمانی شخصی در درمان برخی بیماری‌ها به ویژه سرطان و آنکولوژی نقش ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در دهمین همایش داروسازان بالینی در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است،گفت: در سمینار داروسازان بالینی امسال بحث دارو درمانی شخصی سازی شده مطرح شده است و بر اساس پزشکی شخصی با توجه به ژنتیک افراد درمان را برنامه‌ریزی می‌کنیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: بحث پزشکی شخصی امری نیست که تازه در ایران و دنیا مطرح شده باشد بلکه در طب قدیم ایران نیز به این موضوع توجه داشتند و بر اساس مزاج افراد درمان‌های مختلف را پیگیری می‌کردند.


باید توجه داشت به جای بیماری باید فرد را درمان کنیم


وی گفت: هر دارو با توجه به ژنتیک و شرایط محیطی که فرد در آن قرار دارد پاسخ متفاوتی در بدن فرد ایجاد می‌کنند و از همین مسئله برای بحث پزشکی شخصی و دارو درمانی شخصی سازی شده استفاده می‌کنیم.
لاریجانی افزود: یکی از بیماری‌هایی که پزشکی شخصی در آن جایگاه ویژه‌ای دارد آنکولوژی و سرطان است و به عنوان مثال درمان سرطان سینه در خانم‌ها بر اساس ژنتیک می‌توانند متفاوت باشند و همچنین در سرطان خون نیز پزشکی شخصی می‌تواند نقش خوبی داشته باشد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور متناسب با ژنتیک افراد درمان‌های پیچیده تجویز شود و در این صورت عوارض دارویی کاهش و پاسخ به درمان افزایش پیدا می‌کند.
وی یادآوری کرد: ما آموزش مجازی در پزشکی شخصی داریم و مراکز تحقیقاتی و گروه‌های درمانی پروژه‌هایی در این زمینه دارند.

گفتنی است؛ دهمین همایش داروسازی بالینی ایران تا ۳۱ خرداد در مرکز همایش‌های رازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008703

وب گردی

وب گردی