تاسیس مدارس مهارتی صنایع دستی و کشاورزی گلخانه‌ای در دانشگاه آزاد استان گلستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: با توجه به ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌های بومی که داریم؛ در زمینه صنایع دستی و کشاورزی مدرن، قابلیت‌‌‌های لازم برای تاسیس مدارس مهارتی در واحدهای استان گلستان، وجود دارد. 

حجت الاسلام سید علی طاهری گرگانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای در واحدهای استان گلستان گفت: برنامه‌هایی که دانشگاه آزاد برای شناسایی مشکلات و راه‌‌حل‌‌هایی که از طریق پایش برای حل مسائل کشور در پیش گرفته، مقدمه‌‌ای خواهد بود؛ جهت تشخیص رشته‌‌های مورد نیاز، که باید در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد. بدون تردید، شروع این کار با رساله، کتاب و پایان‌نامه است اما در نهایت این امر، مقدمه‌ای برای تغییر و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای به تناسب نیاز موجود در جامعه خواهد بود.

وی افزود: استان‌‌ها باید بررسی کنند که چه مشکلاتی دارند و دانشگاه‌‌ها هم متناسب با هر مشکلی در مناطق مختلف کشور وجود دارد اقدام به ایجاد رشته‌‌‌های جدید و میان رشته‌‌ای کنند. در دانشگاه آزاد گرگان هم ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای در حوزه کشاورزی مورد نظر است. درصددیم برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت در حوزه کشاورزی که میان رشته‌ای آن صنایع تبدیلی کشاورزی خواهد بود؛ بهره‌‌وری کشاورزی را بالا ببریم.

طاهری گرگانی درباره ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در طرح پایش یادآور شد: با توجه به اینکه در یک استان ساحلی قرار داریم؛ ماموریت واحدهای دانشگاه آزاد گلستان در طرح پایش در حوزه شیلات تعریف شده است. بعد از بروز سیل در استان، موضوع فرصت‌‌های پس از سیل نیز به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌‌های ما در این طرح تعیین شد.

وی درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد تاکید کرد: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد؛ منجر به تربیت فارغ‌‌‌التحصیلان کارآمدی خواهد شد که می‌‌توانند به عنوان یک کارآفرین فعالیت کنند و این یک دستاورد بزرگ برای این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌‌‌‌‌‌‌‌های بومی که داریم؛ در زمینه صنایع دستی و کشاورزی مدرن، قابلیت‌‌‌های لازم برای تاسیس مدارس مهارتی در واحدهای استان گلستان موجود است. بدون شک، برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌هایی در این زمینه انجام خواهد شد و مدارس مهارتی در این رشته‌‌‌‌ها تاسیس خواهیم کرد.

طاهری گرگانی درباره تحقق شعار 1404 و قرار گرفتن دانشگاه آزاد به عنوان انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه متذکر شد: برای رسیدن به جایگاه نخست آموزش عالی باید فارغ‌‌‌التحصیلانی تربیت کنیم تا از اشتغال خود در آینده اطمینان داشته باشند و بدانند که تنها یک مدرک تحصیلی نمی‌‌گیرند بلکه مهارت‌‌های لازم در زمان تحصیل را برای ورود به بازار کار می‌آموزند. در حال حاضر، در واحد گرگان این کار را آغاز کردیم و دانشجویانی که در بخش کشاورزی گلخانه‌ای این واحد دانشگاهی فعالیت دارند از مهارت آموزی همراه با تحصیل بهره برده و از تخفیف شهریه دانشجویی هم برخوردار می‌‌‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008727

وب گردی

وب گردی