انهدام ۷۴ باند تهیه وتوزیع مواد مخدر در خراسان جنوبی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی با اشاره به متلاشی شدن ۷۴ باند توزیع و تهیه مواد مخدر طی سال گذشته، گفت: در 3 ماهه نخست سال جاری بیش از ۹ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ حسین محمدی در دیدار کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان ‌جنوبی با نماینده ولی‌فقیه در خراسان ‌جنوبی گفت: قربانیان مواد مخدر از جنبه‌های مختلف جسمی، خانوادگی، روانی و اقتصادی دچار مشکلات عدیده می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان ‌جنوبی با اشاره به نقش مصرف مواد مخدر در افزایش جرایم بیان کرد: واقعیت‌ها نشان می‌دهد که هیچ عزم و اراده بین‌المللی جدی در راستای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچم مبارزه با مواد مخدر را برافراشته است، ادامه داد: به واسطه تحریم‌های دشمن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی امروزه با کمترین امکانات و تکنولوژی با گسترش مواد مخدر مبارزه می‌کند.

وی گفت: بعد از ورود متجاوزان آمریکایی به افغانستان شاهد کشت و تولید چند برابری مواد مخدر در این کشور بودیم و اکنون نیز راه ‌اندازی کارگاه‌های تولید مواد مخدر شیمیایی و صنعتی در افغانستان یک زنگ خطر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان‌ جنوبی با اشاره به فعالیت‌های این پلیس طی سال گذشته گفت: در سال ۹۷ حدود ۳۸ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و 5 هزار و ۶۰۰ متهم در این رابطه دستگیر شدند.

سرهنگ محمدی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۶۰ دستگاه وسیله نقلیه قاچاقچیان ضبط و ۷۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در خراسان جنوبی طی سال گذشته متلاشی شد.

وی با اشاره به اینکه در 3 ماه نخست سال ۹۸ نیز ۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است، افزود: متأسفانه کشفیات مواد مخدر صنعتی یک هزار و ۵۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: همچنین در 3 ماهه نخست سال ۹۸ حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر در زمینه مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ محمدی با بیان این که در موضوع مواد مخدر اولویت با اقدامات پیشگیرانه است، یادآور شد: اطلاع از سبک‌های فرزند پروری، آگاهی از شیوه تعامل درست با فرزند، تقویت فعالیت‌های ورزشی و توسعه اقدامات مشاوره‌ای در پیشگیری از مواد مخدر مؤثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008758

وب گردی

وب گردی