فناوری نانو به کمک تولید داروهای دامپزشکی با منشا گیاهی می‌آید

در حال حاضر داروهای زیادی با ترکیبات گیاهی در دنیا برای سلامت دام ها استفاده می شود. به کارگیری فناوری های پیشرفته همچون نانو می تواند برخی کمبودهای این صنعت را رفع کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تولید و به کار گیری فناوری نانو در ساخت داروهای گیاهی دامپزشکی یکی از موضوعات مورد توجه این صنعت است. در به کار گیری فناوری نانو در ساخت داروهای گیاهی دامپزشکی باید راهکارهایی را در نظر گرفت. کارگروه دامپزشکی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در زمینه تولید داروهای دامپزشکی با منشا گیاهی مسیر را تسهیل کرده است و حمایت هایی نیز از طرح های این حوزه کرده است.

مجید ترابی دبیر کارگروه دامپزشکی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری درباره این موضوع ضمن اشاره به محدودیت تامین منابع برای تهیه مواد اولیه گیاهان دارویی که در تولید داروهای گیاهی مورد نیاز دام و طیور بکار می رود گفت: استفاده از فناوری های پیشرفته برای تقویت اثر داروهای گیاهی و کاهش هزینه های تولید این داروها اثر گذار است که باید به این سمت حرکت کنیم. با بهره گیری از فناوری ها پیشرفته به ویژه فناوری نانو برخی از کمبود های این صنعت مرتفع می شود.

وی ادامه داد: فناوری نانو کاربردهای زیادی در صنعت دام و طیور دارد و علاوه بر تولید دارو در تولید ضد عفونی کننده و ساخت تجهیزات مرتبط با این صنعت کاربرد فراوانی دارد و تا کنون از سوی شرکت های دارویی 18 فراورده نانویی درخواست تولید داشته اند که از این تعداد 8 مورد آن گیاهی بوده است و درخواست آنها در حال بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008775

وب گردی

وب گردی