رونمایی از کتاب محققان ایرانی در حوزه‌ نانو

کتابمکانیک محاسباتی سیستم‌های پیوسته برای بررسی ساختارهای مقیاس نانو که از سوی سه محقق ایرانی در حوزه نانو تالیف شده، امروز رونمایی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کتاب "مکانیک محاسباتی سیستم‌های پیوسته برای بررسی ساختارهای مقیاس نانو" «Computational Continuum Mechanics of Nanoscopic Structures»در پنجمین دوره تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته علوم پایه که به مناسبت گرامی‌داشت ابوریحان بیرونی در فرهنگستان علوم برگزار شد با حضور نویسندگان کتاب هاشم رفیعی تبار، اسماعیل غبارلو و سید احمد فاضل‌زاده رونمایی شد.

هاشم رفیعی تبار نویسنده اصلی کتاب در این مراسم با اشاره به این که کتاب فوق در ایران نوشته شده و در یکی از مؤسسات معروف جهانی (انتشارات اشپرینگر) چاپ شده است خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌های مرجعیت علمی از دید رهبری این است که کتاب ایرانی در خارج از کشور چاپ شود.

وی از جمله شاخصه‌های این کتاب را محقق شدن یک کار تیمی بین دو دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست و خاطر نشان کرد: نوآوری این کتاب این است که از نظریات پیشرفته مکانیز م سیستم‌های پیوسته برای بررسی سیستم‌های گسسته، بخصوص در حوزه‌ی نانو استفاده می‌کند.

روش‌های این کتاب در مرزهای دانش قرار دارند و کمک می‌کنند سیستم‌های زیستی را بررسی کنیم.

نویسنده این کتاب افزود: تعداد دانلودها و بازخوردی که از مؤسسات اشپرینگر دریافت کرده‌ایم بسیار عالی بوده و به پژوهشگران جوان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند در حوزه علمی مطرح و مرجع باشند افکار خود را در مؤسسات معروف دنیا به چاپ برسانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008786

وب گردی

وب گردی