باقری: اشتغال جوانان از دغدغه‌های اصلی وزارت علوم است

قائم مقام وزیر علوم گفت: اشتغال جوانان جزء دغدغه‌های اصلی وزارت علوم است. باید در ایجاد و توسعه رشته‌ها، زمینه‌های اشتغال، کار‌آفرینی ، تقویت و حمایت از ایده‌های نوآورانه دانشجویان را بسیار جدی گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی در حاشیه بازدید از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، در نشست با شورا و هیئت ممیزه این دانشگاه ضمن تقدیر از تلاش دانشگاهیان فرهیخته دانشگاه در ارتقای مناسب این دانشگاه، به اقدامات برنامه‌ریزی شده وزارت علوم در راستای ارتقای کیفیّت آموزشی و رعایت استانداردهای رشته‌های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: اشتغال جوانان موضوعی است که جزء دغدغه‌های اصلی وزارت علوم است. باید در ایجاد و توسعه رشته‌ها، زمینه‌های اشتغال، کار‌آفرینی ، تقویت و حمایت از ایده‌های نوآورانه دانشجویان را بسیار جدی گرفت.

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: در عصر کنونی هدف از توسعه علمی، اصلاح سیستم‌ها به‌منظور تسهیل در حل مشکلات جامعه بوده که این مهم از سیاست‌های وزارت علوم است.

در این نشست، حسن ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز ضمن معرفی اجمالی دانشگاه، تدوین و اجرای برنامه راهبردی دانشگاه را از اقدامات مهّم برشمرد و گفت: قانون‌مداری، عقلانیّت، عدالت‌محوری و اخلاق‌مداری همیشه ملاک عمل در دانشگاه است و موجبات آرامش خاطر و امنیت خاطر دانشگاهیان می‌شود که خود زمینه توسعه علمی را فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: انجام برنامه‌هایی برای حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین را در راس برنامه‌های خود داریم.
در ادامه جلسه فوق اعضای حاضر در نشست، نقطه‌نظرات و پیشنهادات خود را با دکتر باقری مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008799

وب گردی

وب گردی