اثربخشی، هدف اصلی در حوزه آموزش عالی کشور است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، گفت: اثربخشی هدف اصلی در حوزه آموزش عالی کشور است. صنایع باید، واحدهای تحقیق و توسعه خود را ارتقاء داده و واحدهای صنعتی نیز به این حوزه وارد شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، مهدی کشمیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه چالش‌ها و نیازهای صنایع و سازمان‌های استان آذربایجان شرقی، به فعالیت‌های وزارت علوم در حوزه مباحث علمی اشاره کرد و افزود: در دهه‌های قبل نیاز کشور در حوزه آموزش و پژوهش بود ولی در حال حاضر نیاز کشور در حوزه مباحث علمی، فناوری و نوآوری بیش از پیش احساس می‌شود.

به گفته وی، خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی نیز در این حوزه ایجاد شده است که پیامدهای مفید آن در سطوح مختلف قابل رویت می‌باشد و از مهم‌ترین نتایج آن می‌توان به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه نوآوری در کشور اشاره کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، هدف اصلی در حوزه آموزش عالی را اثربخشی دانست و افزود: ادبیاتی مانند دانشگاه کارآفرین، دانشگاه ارزش آفرین، دانشگاه ثروت آفرین بایستی پررنگ شود و لازم است صنایع، واحدهای تحقیق و توسعه خود را ارتقاء داده و واحدهای صنعتی نیز خود را به این حوزه وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت حساس و خطیری بر دوش کلیه محققان، فناوران و اساتید است و حال که این حرکت عظیم شروع شده است، باید به ثمربخشی و اثربخشی برسد و از دستاوردهای آن، مردم شریف کشورمان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008803

وب گردی

وب گردی