دهکده سلامت در دانشگاه آزاد واحد رودهن راه‌اندازی می‌شود/ هدایت تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان  به سمت تجاری‌سازی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: این واحد دانشگاهی محور علمی خود را براساس سلامت روان و سالمندی قرار داده است، در همین راستا به زودی شاهد راه‌اندازی دهکده سلامت در این دانشگاه خواهیم بود.

حسن شهرکی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر رونق تولید در داخل کشور، گفت: در همین رابطه دانشگاه آزاد واحد رودهن با رویکرد جدید به مراکز آموزشی برنامه‌های مدونی را در دستور کار خود قرار داه است؛ چرا که شرایط موجود اقتضا می‌کند تمام واحدهای دانشگاهی و صنعتی برای تحقق این شعار به سمت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون اکثر واحدهای دانشگاهی به ویژه واحد رودهن به این سمت و سو حرکت کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن دارای ۱۴ هسته است که از این تعداد ۷ هسته تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیان شده است. به طوری‌که علاوه بر تولید محصول با کشورهای خارجی قراردادهایی را منعقد کرده است.

شهرکی‌پور افزود: ۷ هسته ای که در مرکز رشد این مجموعه قرار دارد که‌ هم‌اکنون مراحل تحقیقاتی را سپری می کنند و برخی نیز در مرحله تولید و بخشی هم در مراحل تحقیق و توسعه قرار دارند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامی واحد رودهن با اشاره به این‌که رویکرد دانشگاه آزاد در حوزه پایان‌نامه‌ها تغییر یافته و صرفا پایان‌نامه‌ای‌ نیست که دانشجو فقط برای ارائه مراجعه کند، گفت: مباحث مطرح شده در دانشگاه بیشتر موضوعاتی است که جامعه امروز با آن درگیر بوده و برای مبارزه با این مشکلات دانشگاه برنامه‌های مناسبی را در دستور کار خود قرار داده است؛ بنابراین واحد رودهن محور علمی خود را براساس سلامت روان و سالمندی قرار داده است. در همین رابطه نظام موضوعات مربوط به آن در همایش روسای دانشگاه آزاد رونمایی شد تا دانشجویان از این مطالب استفاده کنند.

شهرکی‌پور با بیان این‌که دانشجویان از اول مهر مطالب کلیدی مجموعه نظامات مرتبط بر سلامت روان و سالمندی را در پایان‌نامه‌ها خود استفاده خواهند کرد‌، گفت: این واحد دانشگاهی گام‌های مثبتی را در این عرصه برداشته به‌طوری‌که بعضی از آنها در مرحله اجرا و یا مراحل اولیه را طی می‌کنند و ما در نظام موضوعات بحث سلامت روان جامعه را دنبال می کنیم تا جایی‌که به‌دنبال ایجاد دهکده سلامت هستیم.
وی ادامه داد: همچنین در کنار مباحث فوق، راجع به بحث طلاق که یکی از معضلات بزرگ جامعه و خانواده‌ها است؛ تفاهم‌نامه‌ای را با دادگاه امضا و مرکز مشاوره مجهزی را تجهیز کردیم.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه جلسات مشاوره‌ای را با حضور استاد و دانشجو برگزار می‌کنیم. همچنین تفاهم‌نامه‌ای را در حوزه‌های کشاورزی،‌ هنر و معماری منعقد کردیم به طوری که بحث زیباسازی و معماری بومهن و رودهن را به دانشگاه ما واگذار کردند.

وی یادآور شد: ما به دنبال دریافت مجوز تکمیلی برای یک مجموعه منسجم و بزرگی هستیم تا ساخت بیمارستان از اول تیرماه آغاز شود و بعد از این مراحل و ساخت و نصب تجهیزات در فاز سوم دهکده سلامت را راه‌اندازی خواهیم کرد. در حال حاضر مجوز دهکده سلامت از معاونت علوم پزشکی اخذ شده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1008805

وب گردی

وب گردی