لزوم توجه دانشگاه‌ها به اهداف و آرمان‌های شهید چمران

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون اعلام کرد: باید دانشگاه‌ها را به سمت شناخت بیشتری از نحوه زندگی، افکار، اهداف و آرمان‌های شهید چمران جهت داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون به مناسبت گرامیداشت ۳۱ خرداد سالروز شهادت مصطفی چمران و روز تشکیل بسیج اساتید با تبریک این روز بزرگ، بیانه‌ای منتشر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: دغدغه شهید چمران فقط ایران نبود؛ بلکه نجات کل مسلمانان و مظلومان کره زمین بود. روز بسیج اساتید با روز ۳۱ خرداد سالروز شهادت نخستین شهید هسته‌ای و مغز متفکر جنگ‌های نامنظم شهید والامقام مصطفی چمران مقارن شده است. این تقارن برای ما استادان، عزت و افتخاری گرانبهاست و این رسالت ما را وادار می‌کند شهید چمران که استاد علم و عمل، سنت و تجدد و عشق و عقل است را بهتر بشناسیم و به نسل‌های آینده و جونان کشور و دنیا بشناسانیم.

این بیانیه افزوده است: امید با الگوگیری از آن شهید والامقام که نمونه کاملی از استاد بسیجی است، بتوانیم مانند او استاد در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم. شهید چمران دارای خصوصیات منحصربه‌فردی از قبیل عجین‌کردن مباحث علمی و تحقیقاتی با عملیات نظامی، مردم‌داری و آرامش، بیزاری از روحیه اشرافی‌گری، سخت‌کوشی، دارای شجاعت، کنارنهادن رودربایستی، تشخیص دوست و دشمن، مجاهدی بصیر، دانشمند، منصف، هنرمند، باصفا و قبل از پیروزی و بعد از پیروزی انقلاب تنها گوش به فرمان حضرت امام (ره) بود.

در بیانیه بسیج اساتید واحد کازرون آمده است: اگر جامعه از داشته‌های شهید چمران استفاده نکند، آسیب است. امروز باید دانشگاه‌ها را به سمت شناخت بیشتری از نحوه زندگی، افکار، اهداف و آرمان‌های شهید چمران در آن زمان جهت داد و دانشجویان موضوع رساله‌های دوره دکتری و پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد خود را معطوف به زندگی این فرمانده دلاور کنند.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت شهید بزرگوار چمران و دعوت دانشگاهیان به شرکت گسترده در مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید و لزوم تبعیت محض از فرمان‌های امام خامنه‌ای به عنوان استاد کامل و بی‌بدیل و در تراز انقلاب اسلامی اعلام می‌دارند که دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی به عنوان «مرکز مهم تربیت قوه عاقله کشور» باید به منویات و مطالبات حضرت امام خامنه‌ای توجه جدی کرده و برای عملیاتی‌کردن آنها برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008818

وب گردی

وب گردی