MS قابل کنترل است، اما درمان قطعی ندارد/ ابتلای ۷۵ هزار ایرانی  به ام اس

رئیس انجمن ام اس ایران گفت: با دارو‌های جدیدی که در حال حاضر وجود دارد، این بیماری کاملا قابل کنترل کردن است، اما اینکه قابل تشخیص باشد و درمان قطعی بیمار حاصل شود، متاسفانه مشخص نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عبدالحسین هوشمند، رئیس انجمن ام اس ایران با اشاره به اینکه ام اس یک بیماری خودایمنی است، گفت: در این بیماری لایه محافظ سلول‌های مغز و اعصاب توسط گلبول‌های سفید خون تخریب می‌شود و عملا یک بیماری است که می‌تواند اختلالات مختلفی از جمله اختلالات حرکتی و بیماری را در بدن ایجاد کند.

هوشمند ادامه داد: در دنیا حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فرد مبتلا به بیماری ام اس توسط اعضای فدراسیون، شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم تا در مورد این بیماری بیش از پیش اطلاع رسانی کنیم،گفت: در ایران طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری را در ابتلا به این بیماری داشته ایم و در سال ۹۷ حدود ۷ هزار نفر بیمار جدید داشتیم.

در دنیا حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فرد مبتلا به بیماری ام اس توسط اعضای فدراسیون، شناسایی شده اند

رئیس انجمن ام اس با بیان اینکه عوامل مختلفی برای ایجاد این بیماری نقش آفرین هستند، گفت: عفونت ها، ژنتیک، کمبود ویتامین D. و عوامل دیگر مانند زندگی مدرنی که با آن روبه رو هستیم می‌توانند جزو عوامل ابتلا به ام اس باشند.

هوشمند ادامه داد: در کشور ۵۴ انجمن ام اس داریم و بیش از ۷۵ هزار نفر عضو این انجمن‌ها هستند.

وی با شاره به اینکه میانگین سنی ابتلا به بیماری ام اس حدود ۲۶ سال است، افزود: ابتلا به این بیماری در خانم‌ها نسبت به آقایان شایع‌تر است و نسبت ۳ به ۱ را دارد.

وی در خصوص درمان این بیماری گفت: با دارو‌های جدیدی که در حال حاضر وجود دارد، این بیماری کاملا قابل کنترل کردن است، اما در اینکه قابل تشخیص باشد و درمان قطعی برای بیمار حاصل شود، متاسفانه نه درمان قطعی وجود ندارد و نه علت خود بیماری مشخص شده است.

میانگین سنی ابتلا به بیماری ام اس حدود ۲۶ سال است و ابتلا به این بیماری در خانم‌ها نسبت به آقایان شایع‌تر است و نسبت ۳ به ۱ را دارد

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1008823

وب گردی

وب گردی