شهید چمران نمونه‌ای از تمدن نوین شیعه اسلامی  است

جانشین سازمان بسیج اساتید کشور گفت: شهید چمران نمونه‌ای از تمدن نوین شیعه اسلامی است و این تمدن به خاطر گستره تمدنی در کل دنیا در حال شکل‌گیری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور؛ ابن‌الدین حمیدی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: امروزه خانواده تک والدی در اروپا مسئله‌ساز شده و تمدن اروپا به پایان خودش رسیده است. این تمدن نمی‌تواند عاقبت‌ به‌خیری بشر را به همراه داشته باشد، تنها تمدنی که صحبت از عدالت می‌کند تمدن شیعی اسلامی بوده که ما داعیه‌دار چنین تمدنی هستیم.

جانشین رئیس بسیج اساتید کشور با بیان این مطلب که شهید چمران نمونه‌ای از تمدن نوین شیعه اسلامی است، افزود: تمدن شیعی اسلامی نه به خاطر تکنولوژی بلکه به خاطر گستره تمدّنی در کل دنیا در حال شکل‌گیری بوده و بسیج، مساجد و نیروهای انقلابی در حفظ این تمدن نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه هر نهادی که کج کار کند بسیج به کمکش می‌آید و مثل ستون محکم آن را نگه می‌دارد،‌ تأکید کرد: همینطور که مشکلات در جبهه به دست بسیجیان حل می‌شد امروز نیز استاد بسیجی باید با علم خود به مشکلات کشور کمک کند. در همین راستا بدون در نظر گرفتن خط‌مشی سیاسی با استفاده از ظرفیت علمی استادان مشکلات کشور حل می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی امام جمعه شهرستان نیشابور نیز با بیان این مطلب که مدرسه ایمان در برابر دشمنان پهلوان و در مقابل کارهای سخت مرد میدان می‌سازد، گفت: امروز اگر یادی از شهید چمران می‌شود به خاطر این بوده که جام و پیمان الهی را سر کشیده بود و شک نداشته باشید که شهید چمران در آسمان‌ها حکومت می‌کند و استاد ملائکه است.

جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور نیز گفت: تشکل بسیج اساتید یکی از گران‌قدرترین و فرهیخته‌ترین تشکل‌های امروز جامعه بوده و علم و ایثار و از خود گذشتگی از مشخصات بارز این تشکل است.

عباسعلی حلاجی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور و مسئول کانون بسیج اساتید نیشابور گفت: باعث افتخار است که امروز تفکر بسیجی در غالب استادان دانشگاه نهادینه‌ شده و هر جا که بسیج اساتید از استادان موضوعی را خواسته با خلوص نیت از طرف ایشان انجام شده است.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان خراسان‌رضوی نیز با بیان سه بعد شخصیتی شهید چمران که عبارتند از ارتباط عاشقانه با خدا، عشق به خانواده و نقش اجتماعی وی گفت: امروزه الگو گرفتن از شخصیت‌هایی چون وی به دلیل درگیر شدن در کارهای روزمره کمی فراموش شده و درگیری کاری باعث دور شدن از رشد معنوی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008828

وب گردی

وب گردی