همکاری واحد اهواز و شرکت ملی و حفاری در راستای تقویت رابطه صنعت و دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از همکاری واحد اهواز با شرکت ملی و حفاری در راستای تقویت رابطه دانشگاه و صنعت خبر داد.

فرج‌اله براتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تداوم امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده در استان خوزستان گفت: خداوند به دانشگاه آزاد اسلامی این توفیق را داد که با اراده و همت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی از همان ابتدای وقوع سیل کمک‌ها و امدادهای این خانواده را تحت عنوان قرارگاه جهادی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان خوزستان را خاص توصیف کرد و گفت: از روزهای اول وقوع سیل و با توجه به شرایط اسکان مردم، مواد غذایی و پوشاک از ضروریات محسوب می‌شد. در ادامه موارد بهداشتی و درمانی، رواشناختی، رفع آبگیری از منازل و خیابان‌ها توسط پمپاژها و ماشین‌آلات مختلف از نیازهای بعدی مردم این منطقه به شمار می‌رفت که به همت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان انجام شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در جریان سیل خدمات خود را در حوزه‌های مختلف ارائه داد،‌ همچنین مسئولان سپاه پاسدارن استان خوزستان، استاندار و مردم استان در برنامه‌های مختلفی اذعان کردند که نقش دانشگاه آزاد اسلامی در کمک رسانی کم‌نظیر بوده است.

براتی با بیان اینکه محموله‌های امدادرسانی به استان خوزستان همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی همچنان در سطح استان خوزستان فعال است و تا رفع کامل مشکلات ناشی از سیل نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز عنوان کرد: در حال حاضر و با دستور ویژه دکتر طهرانچی واحدها بر حوزه پژوهشی سیل متمرکز شده‌اند و در حال جمع‌آوری مطالب برای انتشار کتابی با عنوان مدیریت سیل هستیم. در این زمینه کمیته‌های مختلف قرارگاه استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان در حوزه پژوهشی برای انتشار این کتاب به ما کمک می‌کنند.

وی به نظام موضوعات برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان برای دانشجویانی که در سال های آتی می‌خواهند در حوزه های سیل و کشاورزی کار و تحقیق کنند، فرصت میدانی مناسبی ایجاد شده است تا نظام موضوعات را برای پایان‌نامه و مقالات پژوهشی خود آماده کنند.

براتی با تاکید بر جذب نخبگان در راستای جلوگیری از فرار مغزها از کشور گفت: واحد اهواز در زمینه جذب نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برنامه‌های گسترده‌ای دارد. صنعت، جامعه و دانشگاه بر یکدیگر تاثیرگذار هستند، دانشگاه زمانی در این اثرگذاری موفق است که نخبگان را تحویل صنعت و جامعه دهد. به همین منظور واحد اهواز قراردادهایی با بخش صنعت منعقد کرده تا فارغ‌التحصیلان و دانشجویان در صنعت به کار گرفته شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تصربح کرد: به تازگی برای ساخت مته حفاری به نام ساپریمگ واحد اهواز با شرکت ملی و حفاری قراردادی را منعقد کرده است و با کمک دانشجویان این واحد قصد تولید ملی این مته را داریم که این موضوع در روزهای آتی رسانه‌ای خواهد شد.

وی به طرح پایش اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته امور پژوهشی و پایان‌نامه‌ها را در قالب مسائل نظری انجام می‌‌داد اما با توسعه طرح پایش در رشته و حوزه‌های مختلف، ضرورت پیدا می‌کند مشکلات جامعه به عنوان بیان مسئله در پایان‌نامه مطرح شوند تا بخشی نیازهای جامعه را رفع کنند.

براتی خاطرنشان کرد: نتایج طرح پایش از طریق واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی به سازمان مرکزی ارائه خواهد شد و سازمان آن را به مسئولان و سازمان‌های مربوطه ارسال می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008843

وب گردی

وب گردی