سامانه جدید فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را از مراجعه حضوری بی‌نیاز می‌کند

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد از اتمام تحصیل دانشجو، سریعا باید ریزنمرات، مدرک و سایر موارد در اختیارش قرار بگیرد که با سامانه جدید، این اتفاق رخ خواهد داد.

محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحقق شعار دکتر محمدمهدی طهرانچی برای تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به اولویت اول داوطلبان کنکور اظهار کرد: در حوزه فارغ‌التحصیلان که با نام اداره کل دانش‌آموختگان در دانشگاه آزاد اسلامی شناخته می‌شود، قطعا سرعت تحویل مدرک اهمیت زیادی دارد. البته وظایف اداره کل دانش‌آموختگان تنها به ارائه مدرک خلاصه نمی‌شود، بلکه تمام پروسه‌های مربوط به فارغ‌التحصیلان باید بلافاصله انجام شود. بعد از اتمام تحصیل دانشجو، سریعا باید ریزنمرات، مدرک و سایر موارد در اختیارش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: هر دانشگاهی مزیت مخصوص به خود را دارد. بسیاری از الگوهای ارائه مدرک، از دانشگاه آزاد اسلامی گرفته شده اما فعلا سامانه جامعی در رابطه با فارغ‌التحصیلان نداریم و متأسفانه همچنان در حال تدوین است.

مدیرکل دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در مورد تأخیر در راه‌اندازی سامانه فارغ‌التحصیلان تصریح کرد: این کار مربوط به قسمت دیگری در دانشگاه آزاد اسلامی است. سامانه‌ای که در اختیار ماست، برای 13 سال پیش است اما سامانه جدید، جامعیت دارد و هر فارغ‌التحصیلی که می‌خواهد ریزنمره یا مدرک بگیرد، دیگر نیازی به مراجعه به دانشگاه نخواهد داشت.

عابدی خاطرنشان کرد: مدارک قدیمی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت که واحدهای مختلف حدود 35 سال بود تحویل گرفته بودند؛ ولی حسابرسی نشده بود، ما امسال این حسابرسی را در کل کشور انجام دادیم و فقط تهران باقی مانده است. الان هر مدرکی را به هر واحدی تحویل بدهید، مسئول امور فارغ‌التحصیلان دیگر خیالش راحت است که از 30 سال پیش بدهی ندارد.

وی در پایان گفت: این اتفاق مربوط به واحدهای ماست. این‌طور نبود که هر سال به واحدها بگویند به طور مثال 50 مدرکی را که تحویل گرفتید، چه سرانجامی داشت. ما این حسابرسی را انجام دادیم که اتفاق مثبتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008852

وب گردی

وب گردی