پرورش 700 اصله نخل در واحد رامهرمز در راستای طرح پایش

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز گفت: با توجه به این‌که رامهرمز منطقه‌ای کشاورزی در استان خوزستان است، پرورش نخل در طرح پایش برعهده واحد این شهر گذاشته شده است. در این زمینه حدود 700 اصله نخل، کاشته شده تا به مرحله بازدهی برسد.

رضا محمدعلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز در طرح پایش اظهار کرد: با توجه به این‌که رامهرمز، منطقه‌ای کشاورزی در استان خوزستان است، طرح پرورش نخل بر عهده واحد این شهر گذاشته شده است. در این زمینه حدود 700 اصله نخل، کاشته شده تا به مرحله بازدهی برسد.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که بر عهده واحد دانشگاهی رامهرمز گذاشته شده، بررسی کاربرد و اثرات ژنتیک روی پرورش نخل است. اگر این طرح به قوت خود باقی بماند، اولین نتیجه آن عدم وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، به کمک شهر و استان خواهد آمد و باعث می‌شود پرورش و صادرات نخل به سایر کشورها نیز افزایش پیدا کند.

محمدعلی‌نژاد در مورد مدارس مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز خاطرنشان کرد: رامهرمز جزو شهرستان‌های محروم است و امکانات خاصی ندارد؛ اما با توجه به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای مثل عمران و مکانیک خودرو می‌توان سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در منطقه انجام داد.

وی با اشاره به تحقق شعار دکتر محمدمهدی طهرانچی برای تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان کنکور گفت: بستر لازم آماده است و فقط یک سری هماهنگی‌ها و همکاری‌های بیشتر هیئت علمی را می‌طلبد. با حضور بیشتر در دانشگاه و کمک به توسعه تحقیق و پژوهش، دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان می‌تواند انتخاب اول دانشجویان باشد چون این پتانسیل در سطح استان خوزستان موجود است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز در پایان گفت: در حال حاضر 45 درصد از جمعیت دانشجویان استان خوزستان، جذب واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی استان شده‌اند. استادان خوبی نیز در استان داریم و تنها نیاز به همدلی بیشتری استادان احساس می‌شود.

محمد علی نژاد در پایان درباره روش‌های نوین تدریس در دانشگاه‌ها تأکید کرد: باید در هر استان، کارگروه‌هایی تشکیل شود تا پتانسیل را مشخص کنند و ببینند در چه زمینه‌هایی قابلیت پیشرفت وجود دارد. به طور مثال استانِ نفت‌خیز خوزستان در رشته‌های نفت، پتروشیمی و ... می‌تواند پیشتاز باشد و قابلیت‌های خود را در سطح دنیا نشان دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008855

وب گردی

وب گردی