افزودن سرفصل‌‌های جدید به رشته‌های تحصیلی در راستای رفع نیاز‌های جامعه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری واحد‌های درسی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: برخی سرفصل‌ها به رشته‌های تحصیلی افزوده شده است تا بتوانیم فارغ‌التحصیلان خود را به سمت رفع نیازهای جامعه هدایت کنیم.

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اقدامات وزارت علوم در سیاست‌گذاری رشته‌ها بر اساس نیاز جامعه اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ها و واحد‌های درسی در بسیاری از رشته‌ها بازنگری شده شده و تغییر یافته‌ است.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در دانشگاه باید مسیر مشخصی در راستای کسب علم طی شود، در همین راستا تا حد ممکن با حفظ مسیر علمی، برخی واحدها تغییر کرده‌اند و برخی سرفصل‌ها به رشته‌های تحصیلی افزوده شده است تا بتوانیم به وسیله این سرفصل‌ها، فارغ‌التحصیلان خود را به سمت رفع نیازهای جامعه هدایت کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کارگاه‌های مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها در راستای رفع نیاز‌های جامعه برگزار می‌شود؛ همچنین دوره‌های مهارتی در تمامی مقاطع مخصوصا کاردانی با دقت و ظرافت بیشتری برگزار می‌شود تا دانشجویان بتوانند بر اساس رشته و علاقه خود در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند و در سریع‌ترین زمان ممکن وارد بازار‌کار شوند.

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1008860

وب گردی

وب گردی