ایده بازار ها به قطارحمل و نقل ریلی شتاب می دهند

راه آهن جمهوری اسلامی با همکاری دفتر ایده بازار دانشگاه امیرکبیر اقدام به برگزاری «ایده بازار صنعت حمل و نقل ریلی» کرده است

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این برنامه در مهر امسال و با هدف شناسایی ظرفیت‌های نهفته در حوزه فناوری‌های نوآورانه در بستر علم و فناوری است.
این رویداد به منظور شناخت طرح‌های فناورانه با اولویت موضوع‌های «اینترنت اشیا، هوش تجاری، خدمات الکترونیک و افزایش بهره وری و تخصیص منابع» برگزار می‌شود.
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور اجرایی سازی کردن ماده ۵۴ از قانون برنامه ششم توسعه و با ﺭﻋﺎیﺖ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺣﺪﺍکﺜﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺍﺯ ﺗﻮﺍﻥ ﺗﻮﻟیﺪی ﻭ ﺧﺪﻣﺎتی ﺩﺭ ﺗﺄﻣیﻦ ﻧیﺎﺯﻫﺎی کﺸﻮﺭ ﻭ ﺗﻘﻮیﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺻﺎﺩﺭﺍﺕ و ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻓﻨﺎﻭﺭی ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ کﺸﻮﺭ، ﺑﻪ ﻧﺤﻮی کﻪ، ﺗﺎ ﭘﺎیﺎﻥ ﺍﺟﺮﺍی ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ۸۵ ﺩﺭﺻﺪ، ﺩﺍﻧﺶ ﻃﺮﺍحی ﻭ ﺳﺎﺧﺖ ﺗﺠﻬیﺰﺍﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﻧیﺎﺯ ﺻﻨﻌﺖ ﺣﻤﻞ ﻭ ﻧﻘﻞ ریلی ﺷﻬﺮی ﻭ ﺑیﻦ ﺷﻬﺮی ﺑﺎ کﻤک ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩه ﺍﺯ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎه‌ها ﻭ ﻣﺮﺍکﺰ ﭘﮋﻭهشی ﻭ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎی علمی ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭی ﻣلی ﻧﻈیﺮ ﺟﻬﺎﺩ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎهی و ﺷﺮکت‌های ﺩﺍﻧﺶ ﺑﻨیﺎﻥ ﺩﺍخلی، اقدام به برگزاری ایده رویداد کرده است.
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به اولویت‌های خود و وجود بستر مناسب فناوری‌های نوین در حوزه اینترنت اشیاء، هوش تجاری و خدمات الکترونیک و افزایش بهره‌وری و تخصیص منابع، اقدام به شناسایی، جذب فناوری و سرمایه گذاری کرده است.
یکی از مهمترین اهداف این رویداد «شناسایی نوآوری‌ها و فناوری‌های بدیع و نوظهور و نزدیک به بازار سرمایه» در راستای توسعه و تحول صنعت حمل و نقل ریلی است.
همسو کردن بخش دانشگاهی، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با نیاز‌های صنعت حمل و نقل ریلی، همسو و همگرا کردن سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در راستای توسعه این صنعت، ایجاد بستری مناسب برای معرفی ایده‌های نوآورانه برای سرمایه گذاری، ایجاد بستری مناسب برای همکاری‌های مشترک ایده پردازان با یکدیگر، ایده پرداز با سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذار با سرمایه‌گذار از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.
علاقه مندان، فناوران و شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت حمل و نقل ریلی برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال طرح خود به سایت ideabazar.rai.ir مراجعه کنند و یا به دبیرخانه رویداد (دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر: ۶۶۱۷۵۹۳۷) تماس بگیرند.

کد خبر: 1008889

وب گردی

وب گردی