ضرورت توجه به عفاف و حجاب برای نسل جوان تبیین شود

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مسأله حجاب و عفاف موضوع مهمی است که باید از سوی آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه‌های علمیه، اصناف و عموم مردم در جامعه نهادینه شده و ضرورت آن برای نسل جوان تببین شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: نیروی انتظامی، یک نیروی فعال در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی با یک حجم عظیم و متنوع است که کمتر نظیر این حجم کار در جای دیگری دیده می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: طرح حجاب و عفافی که در آن سال‌ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و 25 دستگاه موظف به همکاری در این موضوع شدند، متأسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفت و اگر همه دستگاه‌ها پای کار بودند، قطعا امروز شاهد چنین وضع فرهنگی نبودیم.

اعرافی بیان کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قانون رسمی کشور است و دستگاه‌های مختلف باید نسبت به آن توجه داشته و نسبت به رعایت و اجرای قوانین مربوط به خود اهتمام داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نهادینه کردن موضوع مهمی همچون عفاف و حجاب باید توسط همگان به ویژه امامان جمعه و جماعت و متدینین در جامعه تببین شود. اصناف بهترین نقش را می‌توانند برای تببین، تبلیغ و ترویج این مهم ایفا کنند.

امام جمعه قم تأکید کرد: حوزه علمیه نیز نسبت به این موضوع مسئولیت دارد و باید با همه ظرفیت خود نسبت به تببین و ترویج آن به میدان وارد شود، کما اینکه همیشه چنین بوده است و امیدواریم با تشکیل کارگروهی حجاب و عفاف با حضور کارشناسان حوزوی و نیروی انتظامی اقدامات ارزشمندی در این عرصه رقم بخورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008905

وب گردی

وب گردی