استادان دانشگاه، باید جسارت تحقیق و تفکر داشته و برای تعالی علمی خود تلاش کنند

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان دانشگاه، باید جسارت تحقیق و تفکر داشته و برای تعالی علمی خود تلاش کنند، چرا که تمدن توحیدی موجب پیشرفت بشریت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد ساری، کارگاه علم و دین ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد ساری برگزار شد.

خسروپناه در این کارگاه گفت: زبان شناسی قرآن، زبان شناسی علوم تجربی نیست، بلکه زبان کلان طبیعت شناسی است. قرآن درباره آفرینش جهان، کلی صحبت می‌کند. این در حالی است که علم جزئی صحبت می‌کند. در واقع قرآن (دین) نگاه توحیدی دارد.

وی با تاکید بر اینکه علوم مهندسی در راستای آسایش انسان و علوم انسانی در راستای آرامش انسانی است، تصریح کرد: علوم انسانی با انسان سروکار دارد و لازم است در معرفت دین به سراغ عالمان دینی برویم.

وی خطاب به دانشگاهیان خاطرنشان کرد: باید از آخرین دیدگاه علوم دنیا به ویژه علم توحیدی آگاهی و فقط به ترجمه‌ها توجه نکنید. جسارت تحقیق و تفکر داشته و برای تعالی علمی خود تلاش کنید، چرا که تمدن توحیدی موجب پیشرفت بشریت است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: شرط لازم برای رسیدن به تمدن نوین این است که میراث گذشتگان خود و دوران تمدن گذشته را به یاد بیاوریم و از خود بپرسیم که ابن‌سیناها و ابوریحان‌ها چه شدند؟ البته فکر کردن به گذشته اگر باعث شود به سوی آینده حرکت کنیم، مطلوب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008990

وب گردی

وب گردی